شناسه خبر : 21565 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

شما جزو 96 درصدید؟ 

a-20-1در گفت‌وگو با مصطفی تاج‌زاده نوشت: باید از آقای قالیباف پرسید، اینکه ایده درخشان ٩٦ درصد و چهار درصد را از کجا آورده و طبق کدام تحقیق علمی به آن رسیده است. آیا اگر انتخابات سال ٩٧ برگزار می‌شد، جامعه ٩٧ درصد و سه درصدی بود یا اینکه سال ٩٥ به دو بخش ٩٥ و پنج درصد تقسیم می‌شد؟! باید پاسخ دهند آیا این آمار را در زیرزمینی در خانه‌اش کشف کرده یا کسی در خواب دیده و به او الهام شده است. تا زمانی که به یاد دارم شما دارای پست‌های بالا بوده‌اید و با این حساب باید مشخص شود شما نفوذی ٩٦ درصد در چهار درصد بوده‌ای یا خدای نکرده برعکس؟ 

♦♦♦
انتخابات دو‌مرحله‌ای می‌شود 

a-20-2در گفت‌وگو با موحدی‌کرمانی نوشت: جمنا یک حرکت مردمی است و نهایتاً این دو نفر آقای رئیسی و قالیباف را قبول دارد، این آقایان هم کار خود را کنند اما امیدوار هستیم در نهایت یکی به نفع دیگری کنار برود. ما توصیه می‌کنیم آقای میرسلیم هم این‌چنین عمل کند، یعنی قالیباف و رئیسی و میرسلیم که در یک جناح هستند، فعالیت و مناظره خود را انجام دهند اما در نهایت اگر بخواهند هر سه در عرصه انتخابات باشند، اختلاف ایجاد می‌شود و موفق نمی‌شوند، باید به نفع یک نفر کنار بروند تا اصلح رای بیاورد. البته من احتمال می‌دهم که انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود.

♦♦♦

باخت قالیباف در انتخابات 

a-21-1در گفت‌وگو با امیر محبیان نوشت: قالیباف اگر تندروی کند بازی را خواهد باخت. یک کاندیدا باید خود را به موانع نکوبد؛ قالیباف باید بداند تندروی نقطه تمایز او در این رقابت نیست. کاندیداهایی بودند که از او تند‌تر حرکت کردند. قالیباف باید روی نقطه تمایز خود تاکید کند والا بازی را خواهد باخت. سیاست‌بازی با فانتزی‌هاست؛ با آرزوها و امیدها و البته بعضی وقت‌ها بهره بردن از نفرت‌ها! مردم ما اکنون با امید و عشق راحت‌تر برانگیخته می‌شوند تا نفرت. کسانی که از محیط‌های انتصابی به فضای انتخاباتی وارد می‌شوند معمولاً روی بازی‌سازی کارگردانان و نتیجه‌های آن بیش از حد حساب باز می‌کنند؛ اما انتخابات عرصه احتمالات است.

♦♦♦

سواری مخالفان با هواپیماهای کاغذی 

a-21-2در گفت‌وگو با محمد‌جواد ظریف نوشت: سرمایه‌گذاران برای اتلاف وقت به ایران نمی‌آیند. همین دوستانی که این اتهام را مطرح می‌کنند که این رفت و آمدها بی‌فایده بوده است، از خرید هواپیما با عنوان «پرواز هواپیماهای کاغذی در فضای انتخابات» نام می‌بردند. اکنون این هواپیماهای کاغذی روی زمین است و خود آقایان بر آن سوار شده‌اند. او گفت: در مقطعی میلیاردها دلار از درآمدهای مردم در اختیار کسانی قرار گرفت که معلوم نیست به بهانه دور زدن تحریم‌ها چگونه آن اموال را حیف و میل کردند. ده‌ها میلیارد دلار از پولی که به هر دلار آن مردم این کشور نیازمند هستند به خاطر تحریم‌ها هدر رفت.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها