شناسه خبر : 36641 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خنثی‌سازی تحریم‌ها

نباید یک ساعت برای رفع تحریم‌ها تاخیر کرد

خنثی‌سازی تحریم‌ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه هفته گذشته در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار چهار توصیه مهم به مسوولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید».

ایشان درباره توصیه آخر مبنی بر «خنثی‌سازی تحریم‌ها»، گفتند: «رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است.» بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چراکه اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تاخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم‌ها یکباره برداشته شود، تا امروز نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسوولان گفتند: اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی-اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شماست.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: من از مسوولان کشور حمایت می‌کنم به شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت بیان کرد.