شناسه خبر : 36526 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پایان جنگ اقتصادی

با فشار اقتصادی مقابله کردیم

پایان جنگ اقتصادی

حسن روحانی گفت: بودجه امسال در شرایطی به مجلس تقدیم شده که احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت، از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت اظهار کرد: دشمنان همه توان خود را برای تسلیم کردن مردم ایران در این دهه به کار گرفتند و به ویژه در سه سال اخیر تحریم را به یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی تبدیل کردند. اما در عین حال فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری، شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود.

روحانی افزود: البته این شرایط متفاوت نه‌تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلط خود نسبت به ایران و جهان شکست خورد، بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری، ناچار بود در برابر ملت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نباید به خاطر رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی که از الان هم برای انتخابات ۱۴۰۰ زود است، اخلاق و حقایق را زیر پا بگذاریم؛ باید واقعیت‌ها را شفاف و روشن و با آمار درست به مردم بگوییم.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: شرایط امروز به سمت بهبودی تدریجی حرکت می‌کند و امید مردم برای آینده بیشتر شده و محاسبات مردم این است که جنگ اقتصادی رو به پایان است و محاسبات جهانی این‌گونه است که فشار حداکثری راه به جایی نبرده است. آنها می‌خواستند ما را فلج و شرایط زندگی را برای ما غیرقابل تحمل کنند که در این زمینه ناموفق بودند. البته مردم در این مدت در تمام زمینه‌ها فشارهای زیادی را تحمل کردند اما دولت و مردم و سایر قوا و نهادها در کنار یکدیگر با جنگ اقتصادی و کرونا همزمان مقابله کردند.