شناسه خبر : 36403 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خنثی‌سازی تحریم‌ها

غلبه بر تحریم‌ها، سخت اما خوش‌عاقبت است

خنثی‌سازی تحریم‌ها

رضا طهماسبی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته در دیدار روسای سه قوه و دیگر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به چهار محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف، بیان کردند: باید با همت جدی و تلاش پیگیر مسوولان، تاثیر اجرای راهکارهای عملی در زندگی مردم مشخص شود.

ایشان همچنین به موضوع تحریم‌ها به‌عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت آمریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران پرداختند و افزودند: این جنایت سال‌هاست که بر ضد ملت ایران انجام می‌شود اما در سه سال اخیر شدت یافته است.

مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند:  البته ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید. مقام معظم رهبری با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر‌کردن آنها گفتند: این مسیر ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر ‌کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر‌ شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت.

مقام معظم رهبری فرمودند: ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر ‌کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم.

مقام معظم رهبری همچنین در بخشی از سخنانشان به «ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف» تاکید کردند و افزودند: اقتصاد خانواده‌ها به علت رکود تورمی در چند سال اخیر به‌شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری‌های جدی معیشتی برای گروه‌های زیادی از مردم به ‌وجود آورده است که باید در این زمینه اقدامی جدی انجام داد.

دراین پرونده بخوانید ...