شناسه خبر : 36378 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کاهش وابستگی بودجه به نفت

نوبخت از ارز 11 هزار و 500‌ تومانی بودجه خبر داد

کاهش وابستگی بودجه به نفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود، گفت: در این لایحه قیمت دلار بین ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هفته گذشته هیات دولت اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و پس از بحث و بررسی، مورد تایید قرار گرفت. از اول کار تبصره‌ها را آغاز می‌کنیم و بودجه را قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌کنیم. وی درباره قیمت ارز و نفت در بودجه تصریح کرد: نرخ ارز را به گونه‌ای محاسبه کرده‌ایم که بین ۱۱ هزار تومان تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. قیمت نفت هنوز نهایی نشده، اما برآورد اولیه ما ۴۰ دلار است.

نوبخت با بیان اینکه فروش نفت، دریافت مالیات و فروش اوراق مالی منبع درآمد دولت برای سال آینده خواهد بود، اظهار کرد: سال آینده اوراق کمتری نسبت به امسال واگذار شده و طبق قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود. ظرفیت مالیاتی کشور هم به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد به‌جای اتکا به نفت، از محل مالیات درآمد کسب کنیم. در مورد نفت هم بر اساس میزان صادرات امسال تا صادرات در شرایط مطلوب برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هرچه درآمد مازاد به‌دست بیاوریم صرف طرح‌های بزرگ، دولت الکترونیک، شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های نیمه‌تمام و تقویت طرح تحول سلامت شده و صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها