شناسه خبر : 35700 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

خبرآنلاین: حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه گفت: طرح تامین کالاهای اساسی دارای ابهام است، چراکه مشمولان، محل تامین منابع درآمدی و مکانیسم اجرای طرح روشن و مشخص نیست.

ایرنا: دولت تلاش دارد با ارائه مشوق‌های جدید، روند کند آزادسازی زمین‌های مازاد از سوی سازمان‌های دولتی را سرعت بخشد و بر این اساس اعلام کرده است تا ۵۰ درصد اراضی واگذار‌شده برای ساخت مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهد شد.

تسنیم: آیین‌نامه‌های اجرایی احکام مالیاتی قانون بودجه از جمله مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در حال نهایی شدن است.

فارس: روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرار است با عرضه تمامی خودروهای صفر در بورس، جلوی فروش این خودروها توسط خودروسازان از درب‌های پشتی گرفته شود.

ایرنا: کمیته خودرو با فروش فوق‌العاده ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تا پایان امسال موافقت کرد. در این کمیته با هدف افزایش عرضه خودرو، مقرر شد ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال تحویل به ترتیب ۱۱۰ هزار دستگاه و ۴۲ هزار دستگاه (در مجموع ۱۵۲ هزار دستگاه) و به‌طور متوسط ماهانه به ترتیب ۱۸ هزار و هفت هزار دستگاه فروش فوق‌العاده را با زمان تحویل حداکثر سه‌ماهه انجام دهند.

فارس: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تولید کره طی سال‌های گذشته کم‌کاری شده بود، گفت: تحریم‌ها باعث شد تولید این محصول از سر گرفته شود و کره تولید داخل به سفره‌های مردم راه می‌یابد.

خانه ملت: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری اقدامات اولیه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صورت گرفته و امید است در مهرماه احکام مربوط به این بخش صادر شود، به گونه‌ای که حداقل پرداختی به بازنشستگان پس از همسان‌سازی حقوق تنها 10 درصد از حقوق شاغلان همانند کمتر باشد.

خبرآنلاین: طبق گزارش مرکز آمار ایران از اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در بهار ۹۹، متوسط قیمت مسکن در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل، 6 /18 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 7 /62 درصد افزایش داشته است. متوسط اجاره‌بها در بهار ۹۹ نسبت به فصل قبل (زمستان ۹۸) 2 /7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 1 /36 درصد افزایش داشته است.

ایرنا: حمید زادبوم، رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: از فروردین ۹۷ تا پایان ۹۸، ۲۱ هزار و ۱۸۴ نفر صادرات انجام داده‌اند که تاکنون حدود ۱۷ میلیارد دلار از تعهدات آنها ایفا نشده است.

دراین پرونده بخوانید ...