شناسه خبر : 35689 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اعتراف روحانی

رئیس‌جمهوری: اعتراف می‌کنم که مردم به لحاظ قیمتی در فشار و مضیقه هستند

اعتراف روحانی

حسن روحانی تلاش آمریکا را برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دلیل مخالفت و عدم همراهی دیگر کشورها، شکست‌خورده و بی‌نتیجه خواند و تاکید کرد: اکنون این آمریکای تنهای رسوا در این ماجرا دنبال این است که روز شنبه و یکشنبه برای خودش شادمانی درست کند و بگوید موفق شدم این مکانیسم را فعال کنم! رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه 26 شهریور در جلسه هیات دولت خطاب به مقام‌های کاخ سفید گفت: شما چطور موفق شدید؟ شما که اصلاً نتوانستید به جز رژیم صهیونیستی و دو کشور کوچک منطقه، کشوری را با خود همراه کنید، چطور صحبت از موفقیت می‌کنید. رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به مردم ایران افزود: ملت ما کاملاً حواسشان جمع باشد روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و روز شکست مفتضحانه آمریکاست. باز کانال‌های ضدایرانی خارج از کشور نیایند برای خودشان خبر جعل کنند و بگویند آمریکا یک ادعایی کرده و یک ماه هم صبر کرده، بنابراین می‌تواند از این مکانیسم استفاده کند. اصلاً مکانیسمی شروع نشد تا به نتیجه‌ای برسد.

روحانی با بیان اینکه مکانیسم ماشه مربوط به اعضای برجام است نه کشوری که از آن خارج شده، گفت: اینکه خیلی روشن است چنین آدمی (رئیس‌جمهور آمریکا) صلاحیت چنین کاری را ندارد. این پروسه معمولاً پروسه یک‌ماهه است، پایان شهریور این پروسه تمام می‌شود و آمریکا خوشبختانه نتوانست این پروسه را آغاز کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به حرکت بسیار خوب جاری در کشور در زمینه تولید و رشد اقتصادی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل مدعی شده بود که رشد اقتصادی ایران منفی 25 درصد است، در حالی که رشد اقتصادی ایران تحت تاثیر تحریم‌های شدید و محدودیت‌های کرونا، به منفی 6 /0 درصد رسیده و کاهش شدید نرخ رشد اقتصادی تا 20 و 25 درصد مربوط به آمریکا و کشورهای دوست و هم‌پیمان آمریکاست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از ابتدای دولت دوازدهم اصرار داشتم که سیستم توزیع کشور نیاز به یک وزیر و وزارتخانه تخصصی دارد، اظهار کرد: به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داده‌ام که توجه بیشتری را صرف مدیریت نظام توزیع در کشور کند تا مردم به خاطر تامین کالاهایی که به اندازه کافی در کشور تولید یا وارد شده‌اند، تحت فشار قرار نگیرند. او افزود: اعتراف می‌کنم که مردم برای تامین کالاهایی که در بازار به اندازه کافی موجود است، به لحاظ قیمتی در فشار و مضیقه هستند.