شناسه خبر : 35428 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: بسته‌های اینترنت اپراتورهای کشور که کوچ‌شان نزدیک به ۴۰ روز طول کشید، با افزایش تعرفه بازگشتند؛ افزایش تعرفه‌ای که بر‌خلاف وعده رگولاتوری، درباره آن پاسخ روشنی داده نشده است.

خبرآنلاین: فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه برنامه‌ریزی خوبی کرده و تا پایان آذرماه سهام هفت شرکت بزرگ وابسته به وزارت صنعت در بورس عرضه می‌شود.

ایسنا: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران که اخیراً از سوی کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده بود، در هیات وزیران به تصویب نهایی رسید. بر اساس تصویب هیات وزیران، حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ایسنا: وزیر راه و شهرسازی در حالی برای سومین بار طی یک سال اخیر به مردم توصیه کرده به منظور کاهش التهاب بازار مسکن فعلاً خانه نخرند که روند رشد قیمت مسکن ادامه یافته است.

خبرآنلاین: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، گفت: پرداخت یارانه نقدی، کمک‌معیشتی و حقوق‌ها از مصائب سازمان برنامه‌وبودجه است که البته به طور منظم انجام می‌شود.

ایرنا: فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: یکی از طرح‌ها برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین این است که بنزین را به کد ملی افراد اختصاص دهیم.

تسنیم: حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه‌واردان به بازار سرمایه وارد شده در حالی‌که کل پول وارد‌شده به بورس در سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان بود. این میزان از نقدینگی هر جایی برود باعث تورم شدید و رشد قیمت‌ها می‌شود، بنابراین باید برنامه‌ریزی کرد تا این نقدینگی در بازار سرمایه بماند.

فارس: حسین سلیمی رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی گفت: در جلسه اخیر بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی درخواست یک‌و‌نیم میلیارد سرمایه خارجی در ایران در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی مورد بررسی قرار گرفت و برای حدود یک میلیارد دلار آن مجوز صادر شد.

ایرنا: در شرایطی که اخیراً گزارش‌های مربوط به کشف واکسن مرگبار کرونا تا حدودی سبب بهبود بازار کسب‌وکار در جهان شده،‌ آمارها از افزایش محبوبیت بیت‌کوین، جذاب‌ترین ارز دیجیتال جهان حکایت دارد. بهای جهانی بیت کوین (هفته گذشته) با افزایش روبه‌رو شد و به بیش از ۱۲ هزار دلار صعود کرد.

مهر: عیسی منصوری، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا، از سوی بانک‌های عامل به مشمولان پرداخت شده است.

دراین پرونده بخوانید ...