شناسه خبر : 35292 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایلنا: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ملا برادر آخوند» مذاکره‌کننده ارشد طالبان از طریق ویدئو‌کنفرانس درباره روند صلح افغانستان رایزنی کردند.

ایسنا: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر آمریکا، کنجکاوی درباره انتخاب معاون جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها بیشتر می‌شود. دنیل لازار، روزنامه‌نگار و نویسنده به رادیو اسپوتنیک گفت گرچه سوزان رایس گزینه‌ای عالی نیست اما ممکن است در کنار بایدن ظاهر شود.

ایلنا: «یوشیهیده سوگا» دبیر اول کابینه ژاپن برخی گزارش‌ها مبنی بر وضعیت نامناسب جسمی «آبه شینزو‌» نخست‌وزیر این کشور را رد کرده و آن را شایعه خواند.

فارس: برآوردهای دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» از دست داده‌اند، از ۷۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

ایرنا: مقامات فلسطینی اعلام کردند که تل‌آویو مخفیانه در حال اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

ایسنا: در شرایطی که دولت ترامپ به ادامه حمایت از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان «رئیس‌جمهوری موقت» وعده می‌دهد، حتی اگر ائتلاف او کنترل کنگره را از دست بدهد، خوان گوآیدو تاکید کرد: چالش برای عزل نیکولاس مادورو افزایش یافته است.

ایلنا: خبرگزاری رویترز با استناد به یک گزارش سازمان ملل اعلام کرد که برخی کشورها به این برآورد رسیده‌اند که کره شمالی گام مهمی در برنامه هسته‌ای‌اش برداشته و «احتمالاً قادر شده تجهیزات اتمی را کوچک و قابل نصب بر کلاهک موشک‌های بالستیک کند».

فارس: سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تقدیر مجدد از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نظامیان بیگانه تاکید کرد.

ایرنا: «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان در مراسم رونمایی از نقشه سیاسی جدید این کشور که منطقه مورد مناقشه کشمیر میان پاکستان و هند در آن به چشم می‌خورد، گفت: مساله کشمیر راه‌حل نظامی ندارد بلکه باید بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حل شود.

ایسنا: آمریکا اعلام کرد، وزیر بهداشت و خدمات انسانی این کشور در چند روز آینده به تایوان سفر خواهد کرد؛ او تبدیل به عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی خواهد شد که از زمان کمرنگ شدن روابط دیپلماتیک رسمی واشنگتن و تایپه در ۱۹۷۹ تاکنون به آنجا سفر می‌کند.

ایرنا: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که پیش‌تر چند بار از کره جنوبی در زمینه مبارزه با کرونا تمجید کرده بود و این کشور را الگویی موفق برای آمریکا می‌دانست، در تازه‌ترین اظهارات خود صحت آمارهای کره جنوبی را زیر سوال برد.

دراین پرونده بخوانید ...