شناسه خبر : 35145 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

خبرآنلاین: نرخ تورم نقطه‌ای در تیرماه ۱۳۹۹ به عدد 9 /26 درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 9 /26 درصد بیشتر از تیر ۱۳۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

مهر: بر اساس گزارش ارسالی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور، میزان تولید خودرو تا ۲۴ تیرماه سال ۹۹، بیش از ۱۸ درصد رشد تولید داشته است. در همین مدت تحویل خودرو به متقاضیان نیز با رشد ۳۰‌درصدی مواجه شده و تعداد خودروهای ناقص ۴۵ درصد کاهش یافته است.

تسنیم: کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، گفت: دلیل کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات در تامین ارز است و تا به حال هم بانک مرکزی تمام توان خود را برای تامین ارز به کار گرفته است.

صدا و سیما: کامران کارگر، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، از ارائه ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی در قالب بسته حمایتی به زوج‌های جوان از مردادماه 99 خبر داد.

خبرآنلاین: رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت از تکمیل سامانه نظارتی بر چرخه تولید تا توزیع ماسک در کشور خبر داد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه عرضه خارج از شبکه توزیع، ضمن قطع سهمیه مواد اولیه شرکت خاطی، پرونده به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

خبرآنلاین: پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی، با تاکید بر اینکه، واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است، از شناسایی یک نهاد با در اختیار داشتن هزار واحد خانه خالی خبر داد و گفت: فردی در تهران نیز شناسایی شده که ۱۹۵ واحد در اختیار دارد.

ایرنا: دبیرکل انجمن پسته ایران گفت: امسال از سطح ۴۰۰ هزار هکتار باغات پسته کشور ۱۸۰ هزار تن محصول برداشت خواهد شد و این در حالی است که یکصدهزار تن از پسته سال قبل هنوز در انبارها باقی مانده که باید زمینه صدور آن را فراهم ساخت.

تسنیم: پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، با اشاره به تلاش برای تاسیس بانک قرض‌الحسنه، گفت: متاسفانه بانک مرکزی می‌گوید نمی‌توانند مجوز بانک جدید بدهند.

ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دو درصد از سهام شستا به مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد. برآورد می‌شود که با اجرای این طرح معادل یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم شستا عاید بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

خبرآنلاین: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل ستاد مقابله با احتکار در وزارت صمت خبر داد و گفت: نزدیک به چهار میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد. تامین بدون وقفه کالاهای اساسی تداوم دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها