شناسه خبر : 34818 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

میزان: حسین علایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی، گفت: شورای عالی بورس در نظر دارد در یک سال و به‌صورت تدریجی اقدامات لازم برای آزادسازی باقی سهام عدالت را انجام دهد.

خبرآنلاین: پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: در پرداخت ودیعه اجاره، تلاش می‌شود تا خانوارهای اجاره‌نشینی که جزو خانواده‌های کم‌درآمد هستند و در واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ و پایین‌تر از الگوی مصرفی زندگی می‌کنند، ودیعه اجاره از سوی دولت دریافت کنند.

تسنیم: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی،‌ با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت می‌کند، گفت: مردم مطمئن باشند تعادل برقرار خواهد شد ضمن اینکه برای رونق تولید نیز تمام امکانات پولی و ارزی را به کار می‌گیریم تا رفاه مردم را تامین کنیم.

خبرآنلاین: محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از طرح ویژه تخصیص سبد لوازم خانگی به اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و گفت: پنج قلم اصلی شامل یخچال و یخچال‌فریزر، لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی بدون واسطه و با قیمت اقتصادی در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد.

تسنیم: هیات عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی و کمک به رشد اقتصادی، در جلسه روز چهارم تیرماه خود، ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب و براساس مفاد دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری نزد بانک مرکزی را با دو واحد درصد افزایش در سطح 12 درصد تعیین کرد.

ایرنا: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: واریزی بیمه بیکاری ۲۳۰ هزار نفر از بیکاران کرونا در فروردین‌ماه تایید شده است و اردیبهشت‌ماه نیز به همین روال خواهد بود.

تسنیم: دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه این ستاد قیمت مرغ ۱۵ هزار تومان مصوب شد و مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ‌گذاری از متوسط ۲۲ درصد تا سقف ۲۸ درصد صادر شد.

مهر: برآورد موسسه نروژی ریستاد انرژی نشان می‌دهد تولید گاز طبیعی جهان امسال به دلیل تاثیر بیماری همه‌گیر کرونا، 6 /2 درصد کاهش خواهد یافت. ریستاد انرژی پیش‌بینی می‌کند که قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۵ در حدود ۶۰ دلار برای هر بشکه ثابت خواهد شد، درحالی‌که اکنون حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها