شناسه خبر : 34421 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

راه رونق

جهانگیری: برای رونق تولید راهی جز توسعه صادرات غیرنفتی نداریم

راه رونق

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه برای رونق تولید راهی جز توسعه صادرات غیرنفتی نداریم، گفت: وزارت امور خارجه با تقویت دیپلماسی اقتصادی بسترهای لازم را برای توسعه صادرات فراهم کند. جلسه بررسی راهکارهای فعال‌تر شدن روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حمایت از صادرکنندگان عصر دوشنبه 22 اردیبهشت با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت و رضا اردکانیان وزیر نیرو در محل نهاد ریاست‌جمهوری به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی همواره از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار بوده، بر اهمیت این بخش به‌ویژه در مقطع کنونی تاکید کرد و گفت: برای رونق تولید راهی جز توسعه صادرات نداریم و اگر به دنبال جهش تولید هستیم باید به صادرات غیرنفتی به‌عنوان مهم‌ترین عامل مقوم تولید داخلی توجه کنیم. وی با بیان اینکه برای رونق بخشیدن به تولید داخلی باید به دنبال بازارهای خارجی برای عرضه محصولات داخلی باشیم، تصریح کرد: بازار داخل کشور بازاری محدود است و یکی از الزامات تحقق جهش تولید این است که بتوانیم تولیدات داخلی را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست با هماهنگی وزارت امور خارجه، ۲۰ کشور هدف صادراتی را مشخص و در جلسه شورای عالی صادرات غیرنفتی مطرح کنند تا در صورت لزوم با نگاه تجاری و اقتصادی نسبت به تقویت نیروی انسانی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها اقدام و بسترسازی لازم برای توسعه صادرات به این کشورها انجام شود.

همزمان با برگزاری این جلسه، رئیس‌جمهوری در حکمی ناگهانی و غیرمنتظره، رضا رحمانی را از وزارت برکنار و حسین مدرسی خیابانی را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. خبر این عزل و نصب در حالی منتشر شد که مدرسی خیابانی به‌عنوان قائم‌مقام وزیر صمت، در معیت وزیر صمت در جلسه بررسی راهکارهای فعال‌تر شدن روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حمایت از صادرکنندگان به ریاست اسحاق جهانگیری حضور داشت.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها