شناسه خبر : 34419 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

خبرآنلاین: رئیس کل بانک مرکزی از روند مثبت دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور خبر داد و گفت: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیرنفتی و نفتی، پیش‌بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می‌کند.

ایرنا: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حسن خویی و ۲۰ متهم دیگر روز یکشنبه به‌صورت علنی و با حضور رسانه‌ها در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد. قاضی شعبه یک دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در جلسه محاکمه گفت: متهمان این پرونده با سوءاستفاده از فضای کرونایی، در بازار ارز اخلال ایجاد کردند و موجب افزایش نرخ ارز شدند.

تسنیم: محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مستاجران می‌توانند تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند، گفت:‌ قوه قضائیه نیز حکم تخلیه را صادر نخواهد کرد.

تسنیم: بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی نظارت بر اصل ۴۴، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود.

تسنیم: سامانه تسهیلات کرونا راه‌اندازی شد، کارفرمایانی که واجد شرایط هستند می‌توانند در بخش کرونای سامانه کارا درخواست خود را برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت کنند. ۱۳ کسب‌وکار مشمول دریافت تسهیلات دوره کرونا می‌شوند که اسامی آنها در کارا آمده است.

ایسنا: وزیر نفت مهم‌ترین اقدامات وزارت نفت برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد و گفت: وزارت نفت همزمان با شیوع این ویروس در کشور تلاش‌های مصرانه‌ای را برای متوقف نکردن تولید در صنعت نفت با حفظ سلامت کارکنان در دستور کار قرار داده است.

تسنیم: سال گذشته حدود ۵۹ هزار میلیارد تومان مالیات از کالاها و خدمات وصول شده است. در سال ۹۸ حدود هفت هزار میلیارد تومان مالیات فروش فرآورده‌های نفتی - مالیات بر بنزین به میزان ۲۰ درصد قیمت مصوب فروش وصول شده است. گفتنی است این مالیات وصولی در سال ۹۷ حدود ۵۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مهر: یک مقام مسوول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری ناشی از کرونا واریز کرد.

ایرنا: گزارش آمار روند واردات و مصرف موبایل طی ۱۲ ماه سال ۹۸ نشان می‌دهد واردات موبایل از طریق رویه تجاری در سال ۹۸ نسبت به سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها