شناسه خبر : 34327 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به نقل از داده‌های صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که عملکرد بخش غیرنفتی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی منفی بوده است.

مهر: متوسط بارش کشور از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون حدود ۲۹۵ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته معادل ۷ درصد کاهش و نسبت به متوسط ۵۱ ساله اخیر، معادل ۳۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ایلنا: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۱۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت‌کوین) به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان قدس خبر داد.

ایرنا: رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی گفت:‌ ۱۰ درصد به حجم مصرف بنزین اضافه شده و همچنان ۶۰ درصد کاهش مصرف بنزین را نسبت به پیش از شیوع کرونا شاهدیم.

تسنیم: به گزارش سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه ایران در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۰ جدول کشورهای تولیدکننده خودرو قرار گرفت که به معنای افت دو پله‌ای نسبت به سال 2018 است.

ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته، ۱۳۵ میلیون تن کالا صادر شده است، گفت: در سال ۹۸، تولید حداقل ۷۵ درصد از محصولات چون پوشاک و لوازم خانگی افزایش یافته و واردات ۳۱ درصد از کالاهای مصرفی نیز کاهش یافت.

ایسنا: وزیر نیرو گفت: بیش از ۵۰ تالاب عمده کشور سیراب شده و تالاب‌های بزرگی از جمله تالاب بین‌المللی هامون در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد.

فارس: معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: انتشار خبر توقف تولید منجر به افزایش قیمت غیرمنطقی آن در بازار شد. اما برای کاهش قیمت‌ها می‌توان تولید پراید را از سر گرفت.

تسنیم: طبق اعلام کشتی‌آرای در چند روز اخیر تقاضا برای خرید سکه به‌منظور سرمایه‌گذاری در بازار افزایش یافته است.

خبرآنلاین: بر اساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۱ سد کشور تا ۱۲ اردیبهشت کمتر از ۴۰ درصد و ۹۰ سد نیز بیش از ۹۰ درصد پرشدگی دارند.

ایرنا: محســن جوهــری، رئیــس هیات مدیــره انجمــن صنفی سی‌ان جی کشــور گفت: مصرف سی‌ان جی در فروردین‌ماه در مقایســه با ماه مشابه سال قبل، کاهش ۴۰ تا ۵۰درصدی داشــته اســت.

ایلنا: وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر روزانه یکصد هزار نفر کد بورسی دریافت می‌کنند و این رقم طی دو هفته آینده با تقویت زیرساخت‌ها که در دست اجراست، به آمار یک میلیون کد بورسی در روز افزایش خواهد یافت.

دراین پرونده بخوانید ...