شناسه خبر : 34315 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دو هدف اقتصاد ایران

مقام معظم رهبری: هدف اقتصاد تولید ثروت و تقسیم عادلانه‌ آن است

دو هدف اقتصاد ایران

مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 17 اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر، در ارتباط تصویری مستقیم و سه‌ساعته با هفت مجموعه‌ تولیدی ضمن تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم، به بیان نکاتی در خصوص علت نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و الزامات تحقق این شعار و بخش‌هایی که باید بر آنها تمرکز ویژه شود، پرداختند و وظایف مسوولان در این عرصه را بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف اقتصاد کشور را تولید ثروت و تقسیم عادلانه‌ آن بین آحاد مردم خواندند و افزودند: برای رسیدن به اقتصاد سالم، کارگر یکی از ستون‌های اصلی و از عوامل درجه یک تولید ثروت در کشور است.

ایشان یکی از مسائل مهم برای تحقق جهش تولید را مشارکت دادن مردم در اقتصاد از طریق استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون مردم برشمردند و افزودند: در این زمینه سه قوه وظایف مهمی دارند که اگر به این وظایف عمل نشود، جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. ایشان حمایت از تولید و تولیدکننده را اصلی‌ترین وظیفه‌ مسوولان دانستند و تاکید کردند: حمایت از تولید فقط به معنای تزریق نقدینگی نیست بلکه باید با برداشتن موانع، میدان را برای سرمایه‌گذار، صاحب فکر و تولیدکننده باز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به برخی از مصادیق برداشتن موانع اشاره کردند و گفتند: حذف مقررات دست‌وپاگیر، مبارزه‌ جدی با قاچاق کالا، مقابله با واردات بی‌رویه، مبارزه با فساد مالی و فساد اداری، رعایت حقوق مالکیت معنوی، مقابله با سفته‌بازی‌ها و سوداگری‌های زیان‌بخش، و معافیت‌های مالیاتی در موارد ضروری و وضع مالیات در موارد لازم همچون ثروت‌های بادآورده از جمله کارهای ضروری است که باید سه قوه نسبت به آن اهتمام بورزند. ایشان با تاکید بر اینکه بهبود محیط کسب‌وکار یکی از موارد ضروری برای تحقق جهش تولید است، گفتند: بر اساس بررسی‌های کارشناسی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اگر دو اقدامِ «ایجاد پنجره‌ واحد صدور مجوزها» و «تشکیل دادگاه‌های تجاری برای رفع اختلافات اقتصادی» انجام شود، جایگاه کشور از لحاظ شاخص کسب‌وکار 40 تا 50 رتبه ارتقا خواهد یافت.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها