شناسه خبر : 34191 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آرام‌تر از دنیا

رئیس‌جمهوری: شرایط اقتصادی ما نسبت به دنیا شرایط آرام‌تری است

آرام‌تر از دنیا

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه اگر فکر کنیم در مبارزه با کرونا کار را تمام کرده‌ایم و قدم‌های پایانی است، حتماً ضرر خواهیم کرد، گفت: بازگشایی‌های تدریجی‌، ضرورت کشور بود و این ضرورت اگر با ادامه راه مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراه شود، موفق خواهیم بود.

رئیس‌جمهوری با یادآوری کمبود تجهیزات بیمارستانی و لوازم بهداشتی در روزهای اول شیوع کرونا، اظهار کرد: امروز در زمینه مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده و بهداشتی، نه‌تنها توان ما به‌گونه‌ای است که نیاز داخلی‌مان تامین می‌شود، حتی قدرت صادرات داریم و می‌توانیم بخشی از اینها را به کشورهایی که نیازمند هستند، صادر کنیم. حتی در زمینه ماسک که هنوز نیازهای داخلی را تامین می‌کنیم، در آینده امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که در این زمینه‌ها بتوانیم صادرکننده باشیم و در زمینه کیت‌های تشخیص الان می‌توانیم صادرکننده باشیم که نیاز داخلی ما زیاد است ولی می‌توانیم. می‌توانیم کیت تشخیص بیماری، کیت تشخیص آنتی‌بادی و سرولوژی نیاز خود را تامین کنیم و به تدریج و قدم‌به‌قدم جلو می‌رویم و در آینده هم توانمند هستیم که حتی صادر کنیم. او افزود: کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفت و واقعاً جای تشکر از ملت بزرگ، کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان و همه آنهایی دارد که در این زمینه تلاش و کوشش کردند. بگذریم از یک گروه کوچکی که کاسب‌اند و روز تحریم، کاسب تحریم و روز کرونا، کاسب کرونا هستند، حرف بیگانگان را تکرار می‌کنند، راجع به آمار تردید می‌کنند، راجع به درمان تردید می‌کنند، راجع به پیشرفت کشور تردید می‌کنند و راجع به کارآمدی نظام تردید می‌کنند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا تمام جهان از لحاظ اقتصادی و اداره کشور دچار مشکل شده است، گفت: کم‌نظیر بوده است که در عرض چند ماه اینچنین سیر نزولی در قیمت نفت و درخواست نفت در دنیا داشته باشیم. همه کشورهای نفت‌خیز از جمله ما وقتی این شرایط پیش ‌می‌آید، ضرر می‌کنیم منتها ضرر برخی خیلی بالاست و ضرر ما یک مقداری کمتر است اما نفع نمی‌بریم. او افزود: چون اتکای ما به نفت خام خواسته یا ناخواسته و با اراده خودمان یا با تحمیل دشمن کمتر شده است، حتماً خسارت‌های ما کمتر خواهد بود. شرایط اقتصادی ما هم الان نسبت به دنیا شرایط آرام‌تری است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها