شناسه خبر : 34188 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: عباس تابش رئیس سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: قیمت مصوب انواع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده ابلاغ شد و این قیمت‌ها به تفکیک نشان‌های تجاری مختلف، در سامانه قیمت قرار دارد.

میزان: شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: بیش از ۱۴ هزار ایرانی در کشورهای دیگر بودند که به علت کرونا قادر به بازگشت نبودند، این مسوولیت اجتماعی زیادی را بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته بود. سعی کردیم با هماهنگی تمام دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این عزیزان را به کشور بازگردانیم. بازگشت این هموطنان با پروازهای عمدتاً یک سر خالی انجام شد.

ایرنا: بانک مرکزی اعلام کرد: هیچ سفارش فروشی از طرف بانک‌ها برای اجرای عملیات بازار باز دریافت نکرده که نشان‌دهنده کفایت نقدینگی در بازار بین‌بانکی است. پس از اطلاعیه روز دوشنبه (اول اردیبهشت‌ماه 1399) در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، بانک مرکزی هیچ سفارش فروشی از طرف بانک‌ها دریافت نکرد. بانک مرکزی روز چهارشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹) در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، دوباره عملیات بازار باز را اجرا می‌کند.

خبرآنلاین: علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: در گام اول واگذاری سهام دولت در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) افراد می‌توانند بدون نیاز به کد بورسی در سامانه صندوق مورد نظر تنها با کد ملی پذیره‌نویسی کنند.

ایرنا: «شاپور محمدی» با حکم رئیس‌کل بانک مرکزی به عنوان رئیس پژوهشکده پولی و بانکی منصوب شد.

ایرنا: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکن ملی با پیشرفت فیزیکی در سطح کشور خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم ۷۸۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شد، اما در دولت یازدهم و دوازدهم واحدهای تکمیل‌شده مسکن مهر به دو میلیون و ۳۵ هزار واحد رسیده است.

تسنیم: طبق اعلام اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی وکالت‌نامه‌های تنظیمی در زندان سند رسمی محسوب نشده و ارائه خدمات بانکی به نماینده به استناد وکالت‌نامه عادی مجاز نیست.

خبرآنلاین: حسین مدرس‌خیابانی قائم‌مقام وزیر صمت با بیان اینکه رفع وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، یک سیاست هوشمندانه از سوی رهبری بود، گفت: حتی فروش 7 /2 میلیون بشکه نفت با قیمت یک دلاری برای ایران می‌توانست فاجعه‌آمیز باشد.

دراین پرونده بخوانید ...