شناسه خبر : 34032 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: با پیگیری حقوقی بانک مرکزی، تلاش آمریکا برای توقیف و انتقال وجوه بانک مرکزی ایران در اروپا خنثی شد. ابتدا از قرار توقیف وجوه به مبلغ 6 /1 میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی نزد کلیراستریم لوکزامبورگ که از تاریخ ۲۵ دی ۹۴ در توقیف بود، رفع توقیف شد. سپس با صدور دستور موقت از شعبه دیگری از دادگاه‌های کشور یادشده، از انتقال همان وجوه به آمریکا و توزیع میان مدعیان دروغین انتساب حادثه ۱۱ سپتامبر به ایران پیشگیری شد.

تسنیم: شورای پول و اعتبار با برنامه‌ها و سیاست‌های اعتباری پیشنهادی رئیس‌کل بانک مرکزی در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

خبرآنلاین: جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: مرخصی اجباری کارمندان با حقوق بوده و از مرخصی استحقاقی آنها کسر نمی‌شود.

فارس: شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در حال حاضر ۱۴ درصد مردم دارای کد معاملاتی بورسی هستند و سرمایه‌گذاری در بورس در بازه سه تا پنج‌ساله بیشتر از بازار طلا و ارز بازدهی دارد.

خبرآنلاین: پیام برازجانی، دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از موافقت وی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مطبوعات جهت عبور از دوران شیوع کرونا خبر داد.

میزان: حسین سلیمی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان، گفت: تنها مرزی که در حال حاضر در کشور باز است و از آن صادرات صورت می‌گیرد مرز افغانستان است. اگر موضوع کرونا طولانی نشود و طی یک تا دو ماه آینده پایان یابد قطعاً امسال صادرات به افغانستان به رقم 5 /3 میلیارد دلار خواهد رسید.

تسنیم: معاون مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان تهران از سکونت حدود ۲۰ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و گفت:‌ 5 /4 میلیون تهرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

خبرآنلاین: سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با شیوع کرونا در برخی فرودگاه‌های کشور هیچ پروازی انجام نمی‌شود. در برخی فرودگاه‌ها بیش از ۹۰ درصد پروازها کاهش یافته است و در برخی دیگر از فرودگاه‌ها ۷۵ درصد پروازها کاهش یافته است.

ایرنا: مهدی جمشیدی‌دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: به دلیل کاهش نیاز ترکیه به گاز با عبور از فصل سرما و گسترش ویروس کرونا، تعمیر خط لوله گاز صادراتی ایران به این کشور انجام نشده و صادرات همچنان متوقف است.

خبرآنلاین: در پی اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص بازگشت مبالغ قابل توجه از دارایی‌های موسسات اعتباری غیرمجاز، بانک مرکزی این موضوع را تایید و اعلام کرد که این دارایی‌ها به بانک‌هایی که نسبت به تعهدات موسسات اعتباری غیرمجاز تعهد دارند، تحویل شده است.

دراین پرونده بخوانید ...