شناسه خبر : 33524 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت که بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به بعد از انتخابات مجلس موکول خواهد شد.

مهر: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به سیاست‌های این بانک در محدودسازی تراکنش‌های بانکی، اعلام کرد: برنامه بعدی این بانک جداسازی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری است.

ایسنا: سازمان ملل نرخ بیکاری ایران در سال قبل را 8 /12 درصد اعلام کرد.

تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تاکید کرد در کلیه انتقالات وجوه بالاتر از 10 میلیارد ریال درون‌بانکی و بین‌بانکی (ساتنا) روسای شعب بانک‌ها موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارائه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد یا علت انتقال پول کنند.

خانه ملت: حسن حسینی‌شاهرودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وضع مالیات‌های جدید برای لوکس‌نشین‌ها و لوکس‌سوارها در سال‌های آتی باید تبدیل به قانون دائمی شود.

تسنیم: عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ارزآوری که از صادرات معادل هر کیلوگرم شیر خام نصیب کشورمان می‌شود کمتر از یک دلار است که این امر قابل قبول نیست. باید بازارهای جدید و پولدارتر و با تقاضای محصول باکیفیت‌تر به دست آورد تا بتوان محصولات خود را با ارزآوری بیشتری صادر کرد.

تسنیم: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با یادآوری اینکه بر اساس پالایش انجام‌شده از متقاضیان مرحله اول طرح ملی مسکن 58 درصد افراد واجد دریافت مسکن شناخته و 42 درصد حذف شدند، اعلام کرد: متقاضیان نباید از سال 1357 به بعد از تسهیلات بانکی برای تامین مسکن استفاده کرده باشند، همچنین بر اساس سابقه مالکیت متقاضیان نباید از سال 84 به بعد دارای مسکن باشند.

تسنیم: وزیر صنعت با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت با قاطعیت اعلام کرد که شیر و کیک‌های تولیدشده هیچ مشکلی نداشتند گفت عده‌ای می‌خواستند عمداً این مسائل را شیوع دهند تا ایجاد ترس کنند؛ در حال حاضر در کنار جنگ اقتصادی، عملیات روانی و جنگ روانی هم هست.

ایرنا: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: برآوردهای کارشناسی این انجمن نشان داده به‌طور میانگین قیمت کارخانه‌ای هر خودرو داخلی تا ۱۰ میلیون تومان می‌تواند کاهش یابد.

ایسنا: مهدی صادقی‌نیارکی، معاون وزیر صمت، با اشاره به هدف‌گذاری این وزارتخانه برای صادرات ۸۵ میلیارددلاری به کشورهای همسایه تا سه سال آینده، گفت که برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو منجر به ساخت سه قطعه شد که در پی آن ۲۰ هزار خودرو از کف کارخانه‌ها جمع شدند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها