شناسه خبر : 33371 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

تولید پراید ۱۳۲ در سایپا متوقف شد

ایرنا به نقل از جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا، نوشت: ۱۰ روز زودتر از وعده داده‌شده، تولید خودرو پراید ۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ نیز در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند. همه فرآیند طراحی این محصول توسط متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است. دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم. ۹۵ درصد درآمدهای گروه سایپا به چرخه تولید هدایت می‌شود. در یک سال گذشته تولید خودرو در این گروه از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به دو هزار دستگاه رسیده است.

نرخ بیکاری ۱۸ استان دورقمی است

خبرگزاری مهر نوشت: نرخ بیکاری پنج استان از جمله تهران که در پاییز سال گذشته دورقمی بودند، به استناد داده‌های مرکز آمار ایران پاییز امسال تک‌رقمی شد. البته همچنان نرخ بیکاری ۱۸ استان دورقمی است. بررسی نرخ بیکاری ۳۲ استان کشور در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد نرخ بیکاری در ۲۲ استان کشور در پاییز ۹۷ دورقمی بود که در پاییز امسال نرخ بیکاری ۱۸ استان دورقمی است. نرخ بیکاری پنج استان گلستان، خراسان شمالی، تهران، بوشهر و ایلام کاهش یافته و تک‌رقمی شده است. در مقابل نرخ بیکاری استان اردبیل در مقایسه با سال گذشته از 7 /8 درصد به 6 /10 درصد افزایش یافته و دورقمی شده است.

پروازهای هواپیمایی قطر به ایران ادامه دارد

خبرگزاری فارس نوشت: اکبر الباکر، مدیر ارشد اجرایی هواپیمایی قطر اعلام کرد قطر ایرویز به پروازهای خود به ایران ادامه خواهد داد و هیچ یک از فروش بلیت‌های خود را در جریان تشدید تنش‌ها در غرب آسیا از دست نداده است. به ادعای رویترز برخی از پروازها به تهران پس از سقوط پرواز اوکراینی در ایران در هفته گذشته، لغو شده است و ایرلاین‌های بسیاری نظیر قطر ایرویز از حریم هوایی ایران استفاده می‌کنند. «ارمنستان ایرویز» شرکت هواپیمایی جمهوری ارمنستان نیز اعلام کرد پروازهای منظم خود از ایروان به تهران را از سرگرفته است. آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه نیز سه‌شنبه اعلام کرده بود خطوط هوایی این کشور به پرواز از حریم هوایی ایران ادامه می‌دهند.

اقتصاد ایران از رکود خارج می‌شود

اعتماد نوشت: بر اساس گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 اثرات تحریم بر اقتصاد ایران تخلیه شود و رشد به صفر برسد. سال‌های 2021 و 2022 نیز ایران با فرض انطباق خود با تحریم‌ها، رشد اقتصادی را به یک درصد می‌رساند. بهترین وضعیت اقتصادی ایران در چهار سال اخیر، سال 2017 و رشد اقتصادی 8 /3درصدی بود. در سال 2018 و با شروع فاز تحریم‌های نفتی و کاهش شدید عایدی‌های آن، رشد اقتصادی به منفی 9 /4 رسید. این وضعیت برای سال گذشته میلادی شدت بیشتری یافت. اثرات تحریم بر اقتصاد ایران با یک شکاف زمانی و در سال 2019 خود را نشان داد. جایی که رشد اقتصادی به منفی 7 /8 درصد رسید.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها