شناسه خبر : 33278 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شکوه غم‌انگیز

مراسم تشییع پیکر شهیدسلیمانی با جان باختن ده‌ها نفر برگزار شد

شکوه غم‌انگیز

پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه 17 دی‌ماه برای خاکسپاری به زادگاهش کرمان منتقل شد، اما به دلیل ازدحام جمعیت تشییع‌کننده، مراسم تدفین تا بامداد روز بعد به تعویق افتاد. در نخستین ساعات روز 17 دی‌ماه پیکر مطهر شهیدان سردارسپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری از همراهان شهید وی وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کرمان شد و مراسم وداع با این شهدای سرافراز با حضور صدها هزار نفر از مردم کرمان و شهرهای مختلف کشور از میدان آزادی این شهر برگزار شد.

پیش از برگزاری مراسم تشییع در کرمان، پیکر پاک شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش به ترتیب در حرمین کاظمین‌(ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین‌(ع)، اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم تشییع شده بود. در تهران روز دوشنبه مقام معظم رهبری بر پیکر سردار سپهبد سلیمانی اقامه نماز کردند و پیکر شهدای جنایت اخیر آمریکا در عراق با حضور میلیونی مردم در پایتخت تشییع شد. بعد از آن پیکر این شهدا برای طواف در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، به قم انتقال داده شد. در ادامه پیکر سردار سلیمانی بنا به وصیتش برای خاکسپاری در گلزار شهدای کرمان به این شهر منتقل شد. چند ساعت پس از وداع خیل همشهریان و هموطنان با پیکر سردار شهید، آیین تدفین سردار شهیدسپهبد قاسم سلیمانی و سردار شهید سرتیپ حسین پورجعفری با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و جمعیت کثیری از مردم کرمان بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای این شهر انجام شد. اما مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید سلیمانی با حادثه تکان‌دهنده جان باختن شماری از تشییع‌کنندگان همراه شد. در این مراسم به علت ازدحام جمعیت، 59 نفر از هموطنان جان باختند و ۲۱۳ نفر دیگر مجروح شدند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه 18 دی‌ماه با اعلام این آمار گفت: تا شب گذشته ۶۷ نفر از مصدومان هنوز در بیمارستان بودند که حدود نیمی از آنان صبح امروز مرخص شدند و البته سه نفر از این حادثه‌دیدگان متاسفانه با حال بد در آی سی یو هستند.

در بخشی از مراسم تشییع، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان سخنران مراسم بر انتقام سخت و پشیمان‌کننده تاکید کرد. فرمانده سپاه در مراسم وداع مردم کرمان با شهدای مقاومت در میان شعارهای «سلامی، سلامی انتقام انتقام» گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. انتقام می‌گیریم. انتقام سخت، محکم، پشیمان‌کننده، قاطع و تمام‌کننده.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها