شناسه خبر : 33208 لینک کوتاه

جنگ و صلح

روحانی: در شرایط صلح قول‌هایی داده بودیم، بعد وارد جنگ شدیم

جنگ و صلح

حسن روحانی با بیان اینکه دشمنان از سال 97 جنگ همه‌جانبه اقتصادی علیه ایران راه انداخته‌اند که تاکنون در همه عرصه‌ها ناموفق بوده‌اند، اظهار کرد: روند رشد شاخص‌ها و آمارها به‌رغم فشارهای اقتصادی شدید، نشان می‌دهد دشمنان در پیشبرد طرح‌های خود ناکام مانده‌اند.

رئیس‌جمهوری در دیدار با فعالان صنعت پتروشیمی، با بیان اینکه شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است، گفت: برخی‌ها خطاب به دولت دوازدهم می‌گویند که چرا عین قول‌هایی را که اول دولت دادید، نمی‌توانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم، بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم. دشمنان جنگ را علیه ملت ایران شروع کردند تا قامت استوار ملت بزرگ و فرهیخته ایران را بشکنند. این حرف منطقی نیست که برخی‌ها که با دولت خرده‌فرمایش دارند، بگویند که در سال 95 و در فروردین 96 قولی داده‌اید و در فروردین 98 لحن شما فرق کرده است، چراکه آن در شرایط صلح بود و امروز در شرایط جنگ قرار داریم. در همه دنیا شرایط جنگ یک شرایط ویژه است.

روحانی با بیان اینکه از سال 97 جنگ شدید و همه‌جانبه اقتصادی علیه ایران شروع شد، اظهار کرد: دشمنان می‌خواستند این جنگ سیاسی هم بشود، یعنی همه دنیا را وادار کنند که پشت سر آنها و روبه‌روی ایران بایستند که در این امر ناموفق بودند. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آنچه هدف دشمنان در جنگ اقتصادی بوده، حاصل نشده و نخواهد شد، افزود: امروز در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره و نیازمندی‌های ضروری خود دچار مشکل شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وقتی توانستیم آن تورم شدیدی را که پایان سال گذشته شروع شد، تا حدی در بهار امسال مهار کنیم، یعنی دشمن ناموفق بوده است. روحانی گفت: حتی نزدیک‌ترین دوستان آمریکا این موضوع را بیان کرده و می‌گویند که خود آمریکایی‌ها در جلسات خصوصی می‌گویند که محاسبات ما درباره ایران غلط بوده است؛ تصور می‌کردیم با فشاری پنج تا شش‌ماهه مردم در مقابل نظام قرار می‌گیرند و ما را دعوت به ایران کرده و برای ما فرش قرمز پهن می‌کنند که این، نهایت نادانی و محاسبه غلط است. مردم ما به خوبی می‌فهمند چه کسی به آنها فشار آورده است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها