شناسه خبر : 33046 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چراغ روشن

جهانگیری: راهی جز توسعه صنعتی نداریم

چراغ روشن

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای توسعه ایران راهی جز توسعه صنعتی نداریم، گفت: باید همه کسانی که علاقه‌مند ایران اسلامی هستند برای توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند. اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت محسن خلیلی‌عراقی که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی باید به بخش خصوصی بیش از گذشته توجه کنیم زیرا آنها سربازان خط مقدم در شرایط تحریم کشور هستند. او افزود: نام و یاد مهندس خلیلی‌عراقی در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد زیرا وی در فرازونشیب‌های صنعت کشور همواره دغدغه توسعه صنعتی داشتند و نگذاشتند چراغ صنعت کشور به خاموشی بگراید. او با تاکید بر اینکه باید از فرسایش سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری کنیم، اظهار کرد: نباید بگذاریم با وجود شرایط سخت اقتصادی که مردم را نگران کرده و قدرت اقتصادی آنها را کاهش داده و معیشت مردم در شرایط دشواری قرار گرفته، امید به آینده از بین برود.

خلیلی‌عراقی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم نکوداشت گفت: توسعه و پیشرفت ایران نیازمند آزادی و توجه به بخش خصوصی است و باید همه در کنار یکدیگر برای آبادانی و توسعه صنعتی کشور تلاش کنیم.

از سوی دیگر معاون اول رئیس‌جمهور در همایش ایثار اجتماعی نیز با اشاره به اینکه آمریکا حتی به کشورهای دوست ایران نظیر چین، روسیه و ترکیه نیز فشارهای فراوانی را وارد کرده تا آنها را از همکاری اقتصادی با ایران منع کند، اظهار کرد: هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم کشوری مانند هند که در استقلال و مبارزه با استعمار شهره است، حاضر شود از آمریکا تبعیت و از خرید نفت ایران امتناع کند. او با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های پیش‌روی نظام بانکی ایران برای جلوگیری از مبادلات تجاری با دیگر کشورها خاطرنشان کرد: در همین شرایط سخت تحریم، حجم مبادلات تجاری اقتصاد ایران بیش از صد میلیارد دلار است و این یعنی با وجود فشارهای آمریکا بر اقتصاد ایران، اقتصاد کشور همچنان روی پای خود ایستاده است. جهانگیری با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دلسوزانه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند اگر تا پایان سال 97 اقتصاد ایران دچار فروپاشی نشود قطعاً ایران در سال 98 با قحطی کالا مواجه خواهد شد که خوشبختانه با همت فعالان اقتصادی و مردم این اتفاق رخ نداده است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها