شناسه خبر : 32966 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: رئیس سازمان بازرسی گفت: ۷۸ هزار میلیارد تومان از کل معوقات مالیاتی کشور که در حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، متعلق به ۱۰۰ شخص حقیقی و حقوقی است که از این مبلغ ۹ هزار میلیارد مربوط به اشخاص حقیقی و ۶۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اشخاص حقوقی است.

میزان: رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در واکنش به انتقادات از معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: به خاطر ۲۰۰ سلبریتی نمی‌توانیم از همه ۲۰۰ هزار هنرمند مالیات بگیریم.

خبرآنلاین: رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام با سود ۱۸درصدی را ندارند در ثبت‌نام طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنند.

مهر: مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: عراق واردات ۱۷ محصول زارعی و باغی شامل گوجه‌فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل‌کلم، انار و کلم از ایران را به دلیل خودکفایی ممنوع کرده است.

تسنیم: جدیدترین برآورد سازمان ملل نشان می‌دهد متوسط ضریب جینی ایران به ۴۰ واحد رسیده است و ایران از نظر شکاف درآمدی بین ۱۵۲ کشور جهان در رتبه ۹۸ قرار گرفته است.

ایرنا: حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، درباره ممنوعیت واردات ۱۷ قلم محصول زراعی و باغی از سوی کشور عراق گفت: این موضوع جدیدی نیست و این‌گونه ممنوعیت‌ها بیشتر از چند ماه طول نمی‌کشد. البته این بار با سال‌های قبل این تفاوت وجود دارد که کالاهای متنوع‌تری مشمول این ممنوعیت شده است. بی‌ثباتی قوانین یکی از عوارض کار کردن با عراق است و البته گاهی از سوی ایران هم اتفاق می‌افتد.

فارس: وزیر نیرو با اشاره به اینکه 65 درصد انرژی برق را بخش خصوصی تولید می‌کند، گفت: قیمتی که ما متعهد هستیم از بخش خصوصی خریداری کنیم خیلی بیشتر از قیمتی است که برق را به خود آنها که مصرف‌کننده هستند می‌فروشیم و این فاصله قابل ادامه نیست.

خبرآنلاین: رئیس‌کل گمرک با انتقاد از زیاد بودن سازمان‌های تصمیم‌گیر، گفت: در ایران ۲۵ سازمان در حوزه تجارت، تصمیم‌گیر هستند که این موضوع سبب پیچیدگی و بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی می‌شود.

مهر: آمار دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که این اوراق در هشت ماه ابتدای امسال تا قیمت ۴۰ هزار تومان برای خریداران در نوسان است.

فارس: در جریان هجدهمین اجلاسیه کمیسیون‌های مشترک همکاری اقتصادی ایران و سلطنت عمان سه تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها