شناسه خبر : 32715 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آزمون تاریخی

روحانی: مردم نقشه سرویس‌های بیگانه را می‌شناسند و فریب آنها را نمی‌خورند

آزمون تاریخی

رئیس‌جمهور با قدردانی از اجتماعات عظیم و خودجوش مردم در شهرهای مختلف کشور از جمله زنجان، تبریز، شهرکرد و سایر شهرها علیه آشوبگرها، تاکید کرد: این بزرگ‌ترین نمایش قدرت ملت ایران است و در این جریانات هم توان دشمنان ما مشخص شد و هم میزان ایستادگی، بزرگواری و عظمت ملت ایران به نمایش درآمد.

حسن روحانی روز چهارشنبه 29 آبان در جلسه هیات وزیران اظهار داشت: مردم ایران از یک آزمون تاریخی دیگر سربلند بیرون آمدند و نشان دادند به‌رغم اینکه ممکن است مشکلات اقتصادی یا گله‌هایی از مدیریت کشور داشته باشند، اما هرگز نخواهند گذاشت آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که از یارانه سوخت، مردم نیازمند بیشتر از آنهایی که غیرنیازمند هستند استفاده کنند، گفت: آنچه حاصل طرح اصلاح قیمت انرژی بوده، پرداخت مبالغی به 18 میلیون خانوار متوسط و کم‌درآمد است که بر این اساس دو مرحله آن تاکنون در تاریخ 27 آبان برای حدود هفت میلیون و 850 هزار خانوار و در تاریخ 29 آبان برای چهار میلیون و 448 هزار خانوار وجوه مورد نظر پرداخت شده و به مابقی خانوارها نیز روز شنبه پرداخت خواهد شد. ممکن است طرح اصلاح شامل برخی از افراد بشود که حتی خودشان از دریافت یارانه‌ها انصراف داده بودند.

روحانی با اشاره به گزارش وزیر کشور در جلسه هیات دولت به عنوان مسوول اجرای طرح و ارائه آمار و ارقام افرادی که به خیابان‌ها آمده بودند، گفت: مشخص شد که چه تعداد از افراد به خیابان‌ها آمده بودند و آشوبگران تعداد کمی از آنها بودند؛ منتها آشوب‌طلبان سازمان‌یافته، برنامه‌ریزی‌شده و مسلح بودند که کاملاً بر اساس برنامه طراحی‌شده از سوی ارتجاع منطقه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند.

او افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی، قوه قضائیه و صدا و سیما به وظایف خود عمل کنند و مردم را آگاه کنند که چه کسانی و با چه نیاتی به خیابان‌ها آمدند و چه اقداماتی برای تخریب اموال مردم و جان آنها داشته و چه نتیجه‌ای را کسب کردند. روحانی گفت: ما باید در برابر مردم متواضع بوده و سر فرود آوریم و در برابر مزدورانی که علیه امنیت کشور اقدام می‌کنند قاطع باشیم تا کشور در مسیر تعالی و توسعه و امنیت قرار بگیرد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها