شناسه خبر : 32646 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایرنا: محمد اسکندری، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال، با اشاره به شناسایی مغایرت‌ها و انحرافات در اجرای برنامه اشتغال و تسهیلات پرداختی گفت: درخواست ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیاردتومانی کارکنان دولت برای ایجاد اشتغال ثبت شده بود که مانع از پرداخت این تسهیلات شدیم و تنها ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات واریز شده که با آن نیز برخورد می‌شود تا اصلاحات لازم انجام شود.

ایرنا: عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد، گفت: ۱۲ هزار ملک از سوی بانک‌های کشور تملک شده‌اند که از این میان ۱۴۰۰ مورد کاربری صنعتی، تجاری و کشاورزی دارند.

میزان: عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: روند ثبت سفارش کالاها تسهیل و به‌روز شده و از نظر ثبت سفارش برای واردات کالا مشکلی نداریم.

ایسنا: قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن مقداری افزایش یافته است؛ به‌طوری که هر ورق از این اوراق حدود ۴۱ هزار تومان دادوستد می‌شود اما همچنان هزینه وام ۱۲۰ میلیون‌تومانی مسکن جدای از تسهیلات جعاله، زیر ۱۰میلیون تومان است.

ایرنا: تعداد شعب بانک‌های کشور از ۲۳ هزار و ۵۴۹ شعبه در پایان سال گذشته به ۲۳ هزار و ۱۱۱ شعبه تا آبان ماه جاری رسیده که حاکی از تعطیلی ۴۳۸ شعبه در سال ۹۸ است.

میزان: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: ثبت‌نام تهران در طرح ملی مسکن را در اولویت سوم انجام خواهیم داد تا شرایط و مقدمات فراهم و اراضی برای ساخت‌وساز آماده شود.

ایرنا: رئیس‌کل بانک مرکزی هک شدن حساب‌های بانکی را تکذیب کرد و گفت: خالی شدن حساب افراد مربوط به فیشینگ است که همیشه به‌طور مداوم وجود داشت و موضوع هک مطرح نیست. اما با استفاده از رمز یک‌بارمصرف از ابتدای دی‌ماه، این موارد تا ۹۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

ایرنا: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با رد شایعاتی که از وجود فساد در این وزارتخانه خبر می‌دهد، تاکید کرد: هرکس از فسادی خبر دارد اطلاع دهد تا با آن برخورد شود.

خبرآنلاین: معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از جایگزینی سه محصول رانا،‌ پارس و گروه سمند با محصول پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی خبر داد.

خبرآنلاین: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره مسکن مربوط به استان لرستان با 2 /37 درصد افزایش بوده و متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ۱۳۹۸ برابر با 1 /27 درصد است.

دراین پرونده بخوانید ...