شناسه خبر : 32569 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

تسنیم: رئیس‌کل بانک مرکزی از افزایش ۲۱درصدی قدرت پول ملی در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از 14350 تومان در 13 آبان 97 به 11300 تومان در 13 آبان 98 رسید (21 درصد افزایش قدرت پول ملی).

میزان: قوه قضائیه در هفت ماه گذشته توانسته است هزاران میلیارد تومان را به بیت‌المال بازگرداند، به‌طوری که اگر گزارش‌های مالی ارائه‌شده از سوی سخنگوی دستگاه قضا درباره بازگشت اموال به بیت‌المال جمع شود به عدد ۴۹ هزار میلیارد تومان می‌رسیم که قوه قضائیه توانسته است به خزانه دولت و سازمان‌های مرتبط بازگرداند.

مهر: رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ذرت‌های آلوده، دامی بوده و وارد کشور نشده است، گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه «مصرف ثانویه، فروش داخل و فروش به کشور همجوار» را نداریم. وی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ هزار تن ذرت دامی در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است. با توجه به حجم محموله، امحا زمان‌بر است و هزینه‌های سنگینی را باید متقبل شویم، مقرر شد که محموله‌های مذکور اعاده شود.

صداوسیما: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی افراد اعمال نشده است.

مهر: حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت، با بیان اینکه وزارت بازرگانی به هیچ عنوان واردات‌محور نخواهد بود، گفت: تجارتی را می‌خواهیم که از تولید کشور حمایت کند.

خانه ملت: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه طی ماه‌های شهریور و مهر، یارانه نقدی ۲۵۰ هزار خانوار از مجموع خانوارهای پردرآمد کشور قطع شده است، گفت: یارانه‌های نقدی با احتیاط کامل حذف می‌شود.

تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که درخواست ما این است که حساب بخش خصوصی واقعی از سایر بخش‌ها جدا شود چراکه بعضاً ارقامی نسبت به بدهی بخش خصوصی مطرح می‌شد که واقعاً ارتباطی به بخش خصوصی واقعی نداشت.

خبرآنلاین: مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در هر ماه ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هرماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکنون ۱۰۴ مرحله یارانه نقدی پرداخت شده است.

ایرنا: رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید گفت: با توجه به نیازهای واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش پیشنهاد می‌شود بانک‌ها گروه‌های ویژه‌ای زیر نظر مدیر عامل تشکیل داده و واحدهای نیازمند نقدینگی را شناسایی و تامین کنند.

دراین پرونده بخوانید ...