شناسه خبر : 32179 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

حقوق نمایندگان بین 4 /5 تا 8 میلیون تومان است

ایران نوشت: محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره هزینه برخی نامزدهای نمایندگی مجلس در انتخابات گفت: کسی که هزینه انتخاباتی بالایی دارد وارد مسائل انحرافی می‌شود. یک انسان عاقل چرا باید یک تا دو میلیارد هزینه کند برای اینکه ظرف چهار سال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد. حقوق نمایندگان مجلس بین پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تا هشت میلیون تومان است و دریافتی من در حال حاضر بین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تا شش میلیون تومان است. او افزود: نباید از شفافیت ترسید، برخی این تصور را دارند که اگر شفافیت رای داشته باشند عیب دارد اما واقعیت این است که محاسن آن بیشتر است و نماینده می‌تواند در امتداد مردم قرار گیرد.

از جنگ اقتصادی پیروزمندانه بیرون آمدیم

ایسنا به نقل از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: ۱۶ ماه است که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم. همان‌گونه که در جنگ با دشمن، رزمندگان ما پیروز شدند، از این جنگ اقتصادی هم پیروزمندانه بیرون آمدیم و نگذاشتیم کارخانه‌های ما تعطیل شوند. امسال صادرات پیشران تولید خواهد بود. اما صادرات نباید مایحتاج ضروری و روزمره مردم باشد. باید صادرات از کالاهای مازاد تولیدی کشور انجام شود. برخی مواقع که ممنوعیت موقت برای صادرات محصولی ایجاد می‌کنیم به این خاطر است که تامین مایحتاج مردم برای ما مهم است. اسم این را نباید تغییرات مداوم بگذاریم... صادرات نکنیم بهتر است تا کالای غیرکیفی را صادر کنیم که آبروی کشور را ببرد.

پنج غصه رئیس قوه قضائیه برای هپکو

تسنیم نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، با تشکر از اقدام دولت برای رفع مشکلات کارکنان هپکو گفت: این مسائل فقط مشکل هپکو و فقط مشکل اراک نیست، مشکلات مشابه هپکو، در سراسر کشور وجود دارد. در خود اراک چندین شرکت داریم که به بخش خصوصی واگذار شده اما نحوه واگذاری غصه‌هایی درست کرده است. غصه اول اینکه در واگذاری، ضوابط رعایت نشده، غصه دوم اینکه کارخانه دچار رکود در تولید شده، غصه سوم اینکه کارگران بیکار شده‌اند، غصه چهارم اینکه حقوق کارگران پرداخت نشده، غصه پنجم اینکه به اعتراض‌های دلسوزان و کارگران توجه نشده و غصه آخر هم اینکه برای قوه قضائیه مشکل درست شده است. باید درباره خصوصی‌سازی واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند، بازنگری شود.

چهار نهاد ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیار دارند

الف به نقل از بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: نباید مشکلات کشور را به عملکرد دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا تقلیل داد. اختیارات دولت طبق قانون اساسی ۱۰ تا ۲۰ درصد کل اختیارات اداره کشور است. باید در همین حد از دولت انتظار داشت. در کشور ما چهار نهاد ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان، هیچ‌یک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند... جریان سوم می‌تواند یک جریان پوپولیستی باشد که شعارهای پوپولیستی و به ظاهر عدالت‌خواهانه می‌دهد. عدالت‌ورزی در جامعه فقیر حاصلی جز توزیع فقر ندارد. اگر بخواهم بین سرمایه‌داری و کمونیسم یکی را انتخاب کنم قطعاً سرمایه‌داری را انتخاب خواهم کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها