شناسه خبر : 32028 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مدیریت حساس اقتصاد

توصیه‌های مقام معظم رهبری برای دو سال پایانی دولت

مدیریت حساس اقتصاد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سی‌ام مردادماه 1398 در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت با اشاره به گذشت شش سال از عمر دولت تاکید کردند: دو سال باقی‌مانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت‌بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

رهبر انقلاب، دو اولویت اصلی کشور را «اقتصاد» و «فرهنگ» برشمردند و در سخنانشان درباره‌ موضوع اقتصاد با اشاره به تاثیرگذاری مشکلات موجود بر طبقات ضعیف و متوسط، تولید داخلی را کلید اصلی حل این مشکلات خواندند و افزودند: البته به دست آوردن و چرخاندن این کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست اما باید این کار را انجام داد.

ایشان سپس در تبیین اولویت‌ها در زمینه‌ اقتصاد، بر سه مساله تمرکز کردند: «قطع وابستگی به صادرات نفت خام»، «توجه به پیشران‌های اقتصادی که می‌توانند موتور محرکه‌ دیگر بخش‌ها قرار گیرند» و «ضرورت تغییر نگاه مسوولان و دستگاه‌ها به تولیدکنندگان».

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان، رونق تولید را نیازمند چهار نهاده دانستند: «نیروی انسانی»، «سرمایه»، «فناوری» و «مدیریت اقتصادی». ایشان نیروی انسانی ایرانی را انصافاً بی‌نظیر برشمردند و گفتند: این واقعیت، امروز مورد اذعان اندیشمندان برخی کشورهای دیگر نیز قرار دارد. رهبر انقلاب اسلامی، نقدینگی حداقل ۱۸۰۰ هزارمیلیاردی و نیز فناوری قابل قبول در بسیاری از زمینه‌ها را دو نهاده‌ قابل قبول دیگر خواندند و افزودند: اما در بخش مدیریت اقتصادی با وجود تلاش‌های قابل تقدیر، باید با حساسیت بیشتر برنامه‌ریزی و عمل کرد تا مشکلات موجود در روند رونق تولید کاهش محسوس یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکل‌گیری نوعی تحرک در سال جاری در زمینه‌های تولید صنعتی، کشاورزی، انرژی، پتروشیمی و لوازم خانگی را امری مبارک خواندند و با تاکید بر لزوم تقویت کامل این حرکت افزودند: این واقعیت نشان می‌دهد کسانی که از بن‌بست در کشور حرف می‌زنند، کاملاً اشتباه می‌کنند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها