شناسه خبر : 31967 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

آزادی مدیر متخلف برای تکمیل تحقیقات و تجلیل از او

ایسنا نوشت: یک روز پس از خبر دستگیری مدیر غله گنبدکاووس، مدال به گردن این فرد آویخته می‌شود. 30 مرداد خبر دستگیری مدیر و هشت نفر از کارکنان شرکت غله گنبدکاووس به خاطر ترکیب کردن نخاله‌ها و فضولات حیوانی با گندم و تخلیه آن در سیلوی دولتی اعلام شد. طبق اعلام رئیس کل دادگستری گلستان، در این فساد شبکه‌ای 200 تن گندم آلوده شناسایی شده. آنچه بعد از این اتفاق تعجب همگان را برانگیخت، تجلیل از مدیر غله در جشن برداشت گندم بود. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: چون تعداد سیلوها زیاد است، برای تکمیل تحقیقات و جداسازی گندم‌های آلوده، نیاز به حضور این فرد بود. اینکه چرا عده‌ای از یک مجرم تجلیل می‌کنند باید خود پاسخگو باشند. این خبر عذرخواهی جهاد کشاورزی را نیز به دنبال داشت.

اعلام متوسط هزینه و درآمد خانوار شهری

ایرنا نوشت: متوسط هزینه و درآمدهای سالانه خانوار شهری ۳۹ و ۴۳ میلیون تومان اعلام شد. بر اساس اعلام مرکز آمار کشور سال گذشته متوسط هزینه کل خالص سالانه خانوار شهری ۳۹۳ میلیون و ۲۲۷ هزار ریال و متوسط درآمد خانوار شهری ۴۳۴ میلیون و ۹۰۵ هزار ریال بود که نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۶) به ترتیب 3 /19 و 6 /18 درصد افزایش داشت. بر این اساس سال گذشته رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری نزدیک به رشد هزینه کل سالانه است. همچنین در این مدت از بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۱ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۵ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بود.

مدیریت ایران‌خودرو به معاون وزیر صنعت رسید

دنیای اقتصاد نوشت: پس از یک هفته بلاتکلیفی، مدیرعامل جدید ایران‌خودرو انتخاب شد و قرعه به نام فرشاد مقیمی افتاد تا مدیری کاملاً از جنس دولت سکان هدایت بزرگ‌ترین خودروساز ایران را به دست بگیرد. مقیمی پیش از این معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بود و قبل‌تر نیز معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را بر عهده داشت. هرچند ربیعی پس از اعلام برکناری یکه‌زارع، جانشین وی را نیز اعلام کرد و گفت: عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا، به ایران‌خودرو خواهد رفت. اما گفته شد وی زیر بار این مسوولیت نرفته است. طی یک هفته چند گزینه برای مدیرعاملی ایران‌خودرو مطرح شد و در نهایت حکم به نام مقیمی خورد.

ربیعی: ۹۱ درصد مردم تصور فساد دارند

ایران به نقل از علی ربیعی، سخنگوی دولت، نوشت: هر سه‌شنبه با دستگاه‌های حاکمیتی که افکار عمومی را سنجش می‌کنند، جلسه دارم. مطابق نتایج نظرسنجی‌های این مراکز حاکمیتی، ۹۱ درصد مردم تصور فساد دارند. اما این عدد، نه ناشی از واقعیت فساد، بلکه نتیجه نوع تبلیغات در مورد فساد است. به جای شفاف‌سازی یا ایجاد زمینه‌های حقوقی برای پیشگیری از فساد، فقط به افشاگری و آبروریزی روی آورده شد. وقتی از مردم می‌پرسیم خودتان یا آشنایانتان چقدر در معرض فساد بودید؟ جمع آن حدود ۱۳ درصد می‌شود. اینها از پیوستگی ملت و دولت کم می‌کند. با این اوصاف، ناامید نیستیم. هوشمندی اجتماعی ما بسیار خوب عمل می‌کند. از فرودهایی که فکر می‌کنند رخ دهد، فرازی برای کسی ایجاد نمی‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها