شناسه خبر : 31734 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

خرید در دوبی، تحویل از قاچاقچی در تهران

خبرگزاری فارس به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، نوشت: هرچقدر واردات قانونی کالا سخت‌تر شود به همان نسبت واردات قاچاق بیشتر می‌شود. به‌رغم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی، فروشگاه‌ها دارای لوازم‌خانگی خارجی برای عرضه هستند. خریداران کالای مورد نیاز خود را در دوبی تهیه می‌کنند و آن را از قاچاقچی در تهران تحویل می‌گیرند. بخشی از لوازم‌خانگی قاچاق از طریق پیله‌وری و کوله‌بری از مرزهای غربی و مرزهای جنوبی به کشور وارد می‌شود، بخشی دیگر از لوازم‌خانگی، مصنوعات داخلی است که با برند لوازم‌خانگی خارجی عرضه می‌شود. بازار لوازم‌خانگی اشباع است، اما اشباع بودن بازار به دلیل افزایش تولید نیست بلکه مردم قدرت خرید ندارند و همین امر باعث رکود بازار شده است.

قیمت‌های فکاهی در سامانه رصد قیمت 100 کالا

جام‌جم نوشت: رئیس سازمان حمایت از آغاز به کار سامانه رصد قیمت صد قلم کالای اساسی خبر داد که جدیدترین اقدام دولت برای مهار گرانی مایحتاج ضروری مردم محسوب می‌شود. قرار است اطلاع‌رسانی مرتبط با قیمت کالاهای اساسی، حساس و ضروری در قالب این سامانه صورت گرفته و مردم شکایات مورد نظر خود از عرضه‌کنندگان را لحظه‌ای ثبت کرده و به واحد بازرسی و نظارت اصناف و سازمان حمایت اطلاع دهند. در سامانه مذکور، قیمت بیشتر کالاها پایین‌تر از نرخ‌های بازار درج شده است. شاید مسوولان تصور می‌کنند اعلام قیمت‌های واقعی بازار، سبب تشدید گرانی‌ها خواهد شد؛ اما اعلام قیمت‌های صوری، نه‌تنها موجب ارزانی نخواهد شد بلکه اعتماد مردم به این سامانه را هم از بین می‌برد.

4459 شرکت کاغذی در لیست سیاه

ایران نوشت: عباس بهزاد، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، آخرین وضعیت پرونده متخلفان مالیاتی را در بخش‌های مختلف تشریح کرده که از سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی تا شرکت‌های کاغذی را دربر می‌گیرد: تاکنون تعداد 12 فقره شکایت با 118 متهم در خصوص سوءاستفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر از طریق این دادستانی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است... روند بررسی اعتبار شرکت‌ها در معاونت مالیات بر ارزش افزوده طی شده و پس از انجام فرآیندهای مورد عمل و انجام تحقیقات فنی، مبادرت به شناسایی اشخاص فاقد اعتبار و درج آن در لیست مودیان فاقد اعتبار می‌کنند. لیست افراد مذکور در سایت سازمان امور مالیاتی قابل دسترسی است. تاکنون نام چهار هزار و 459 شرکت ثبت شده است.

تولید خودرو سراتو در ایران متوقف شد

خراسان نوشت: بعد از خروج رنو، سیتروئن و برلیانس، اینک خبرها حاکی از خروج شرکت کیاموتورز از ایران است. کیاموتورز که سازنده خودروهای سراتو بود، به همکاری با گروه سایپا پایان داده و با توقف تولید این خودرو در هفته جاری، خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود. سایپا تصریح کرده که اقدامات لازم را برای جلب مشتریان و تبدیل خودروهای آنها به خودروهای قابل تحویل انجام خواهد داد. تولید این خودرو از 28 هزار دستگاه در سال 96، به 14 هزار دستگاه در سال 97 کاهش یافته بود. در هفته‌های اخیر، قیمت کارخانه این خودرو در حالی به 295 میلیون تومان رسید که از قیمت بازار کمتر بود. ضمناً فروش فوری این خودرو در سایت سایپا باز بود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها