شناسه خبر : 31571 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند که در خصوص تنظیم بازار تلاش مجدانه‌ای صورت بگیرد که قطعاً این کار نیز انجام خواهد شد تا شاهد رفاه بیشتر مردم باشیم.

ایسنا: محمدحسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه «نحوه هزینه‌کرد 4 /1 میلیارد دلار ارز دولتی برای دارو شفاف نیست»، گفت: گزارش‌های متعددی وجود دارد که برخی شرکت‌ها ارز دولتی را گرفته اما کالای دیگری وارد کرده یا اینکه در انبار نگهداری کرده‌اند تا با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند که اینها مشکلاتی را به وجود آورده است.

فارس: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که اغلب کارگاه‌هایی که سرپا هستند مشکلات عدیده‌ای دارند. شرایط برای تولید سخت است البته برای دلالی سخت نیست.

مهر: وزیر صنعت گفت: ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت بزرگ خودروسازی را خصوصی کنیم.

ایسنا:  سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور در مورد اجرای ناقص قانون افزایش حقوق کارمندان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: مصوبه مجلس در راستای حمایت از کسانی بوده که حقوق پایین داشتند اما بیشتر به نفع کسانی شده که حقوق بالای ۱۰ میلیون داشتند.

فارس: عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، با بیان اینکه مقرر شده وزارت اقتصاد دستورالعملی برای فعالیت «بیت‌کوین» تهیه کند، گفت: تا زمانی‌که این دستورالعمل تهیه نشود فعالیت آن غیرقانونی است.

تسنیم: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه «شاهد وادادگی در بازار مسکن هستیم و قیمت‌ها افت کرده است»، در پاسخ به این پرسش که صاحب‌خانه هستید یا مستاجر گفت: بنده مستاجر بودم و پس از 28 سال صاحب‌خانه شدم.

 ایسنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، گفت: همه باید هزینه‌ها را کاهش دهند تا ۷۰ هزار میلیارد تومان از کاهش درآمد نفتی را از این محل جبران کنیم. یارانه پنهان در ایران بیش از هزار هزار میلیارد تومان است، یک‌چهارم این مبلغ را اگر بتوانیم به بودجه بیاوریم دو برابر کسری بودجه جبران می‌شود.

فارس: یحیی آل‌اسحاق، عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان، گفت: در شرایط ملتهب اقتصادی تولید اقتصادی بنیاد در پنج سال اخیر هشت درصد رشد داشت و فروش متوسط سالانه به رشد 12درصدی رسید. صادرات بنیاد از 200 میلیون یورو در این پنج سال به 761 میلیون یورو رسید و 295 پروژه از طریق فولاد، فرودگاه سلام و... به نتیجه رسید.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها