شناسه خبر : 31179 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

گردش مالی دو هزارمیلیاردی تفکیک زباله تهران

ایرنا نوشت: متوسط تولید روزانه زباله به ازای هر شخص در جهان ۳۰۰ گرم و در ایران ۷۰۰ گرم است. طبق گزارش‌ها، ۷۰ درصد زباله‌های جهان بازیافت می‌شود و در ایران این رقم ۲۰ درصد است. متوسط سرانه زباله تولیدشده در تهران ۳۲۰ کیلوگرم و ارزش روزانه زباله تولیدشده در این شهر 180 میلیون تومان است. احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می‌گوید: حجم اقتصاد تفکیک زباله در شهر تهران بیش از دو هزار میلیارد تومان است. سهم شهرداری تهران امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده، در صورتی که سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بوده است. سهم نیروی کار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است و بقیه سهم دلالان، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران است.

چند متخلف بخش خصوصی را بگیرند و اعدام کنند

خبرآنلاین به نقل از محسن رفیقدوست، وزیر سپاه دولت جنگ، نوشت: طیف بی‌رحمی هست که مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومان را کیلویی ۱۸ هزار تومان می‌فروشند. چند تا از همین طیف بخش خصوصی را بگیرند و اعدام کنند. باید دولت خودش را نشان دهد که کسی جرات تخلف نکند. می‌گویند صادرکنندگان بخش خصوصی ارزشان را در نیما نمی‌آورند. دولت سران اینها را صدا کند و هشدار دهد. زمان جنگ از کسی که ماده اولیه داشت، چیزی می‌خواستیم که نمی‌فروخت با تهدید کشتن از او خریدم. البته گران‌تر از حد معمول پول دادم ولی او نمی‌خواست بفروشد. الان هم مملکت در جنگ اقتصادی است. مردم رعایت کنند و بدانند دولتشان از نظر آشپزخانه برای امسال فکر اساسی کرده است.

دلیل مخالفت با FATF از نگاه پزشکیان

خانه ملت نوشت: مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر قوانین به‌درستی اجرا شود هیچ‌کس نمی‌تواند دزدی کند یا اینکه منابع کشور جابه‌جا شود. دلیل مخالفت برخی با FATF این بوده که برخی افراد گردن‌کلفت که به راحتی در کشور پول‌ها را جابه‌جا می‌کنند شناسایی می‌شوند. وی درباره اینکه چرا امثال هادی رضوی در کشور رشد می‌کنند، گفت: افراد مهم نیستند، حتی اگر فردی در دادگاه محاکمه شود صدها نفر دیگر امثال این فرد در کشور وجود خواهند داشت. یکی از موضوعات مهم این است که باید جلوی وقوع چنین اقداماتی را گرفته و نظارت‌ها را ساماندهی کرد و افزایش داد، مگر چند نفر را می‌توان دستگیر کرده و محاکمه کرد؟

ماهانه ۱۰۰ هزار یارانه‌بگیر اضافه می‌شود

تسنیم به نقل از محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نوشت: هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه‌بگیر اضافه می‌شود. این رقم علاوه بر جمعیت ۸۷میلیونی یارانه‌بگیر است که ماهانه از یارانه نقدی استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش عملکرد منابع و مصارف بودجه سال 97، حدود 5 /62 درصد از منابع بودجه سال در سه‌ماهه ابتدایی سال 98 محقق شده است، به‌طوری که از مجموع 35 هزار میلیارد تومان که می‌بایست در این مدت وصول می‌شده، بیش از 21 هزار میلیارد تومان محقق شده است. در سال گذشته، 88 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها محقق شده، اما با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، میزان تحقق این منابع کاهش یافته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها