شناسه خبر : 31023 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

شریعتمداری بدهکاران تامین اجتماعی را تهدید کرد

ایلنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری وصول مطالبات به دعوا‌رسیده شستا و اقدامات شدید قضایی جهت وصول تا ریال آخر بدهی‌ها خبر داد. محمد شریعتمداری با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود از پیگیری و اقدام قضایی جهت دریافت بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات وصول‌نشده به دعوا‌رسیده شستا خبر داد. متن پیام به این شرح است: «لیست بیش از ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات وصول‌نشده به دعوارسیده ایجادشده در دوران پیشین شستا! با مشخصات کامل و به تفکیک همه هلدینگ‌ها مشخص شد و تا ریال آخر این مطالبات وصول می‌شود. بدهکاران اقدام نکنند آنها را با نام افشا و اقدامات قضایی شدید علیه آنها انجام خواهد شد.»

مدیرعامل کاله: آتش‌سوزی کارخانه عمدی بود

خبرگزاری تسنیم نوشت: مدیرعامل کارخانه کاله آتش‌سوزی هفتم خردادماه کارخانه این برند ایرانی در کربلا را ۱۰۰ درصد عمدی خواند اما توضیح بیشتر در این زمینه را به بعد از بررسی‌های بیشتر موکول کرد. طبق اعلام روابط عمومی کاله، حدود 90 درصد کارخانه لبنی در اثر آتش‌سوزی تخریب شده است. غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل کاله، گفت: اول انبار کارتن آتش می‌گیرد؛ بعد از آن زیر کارتن‌ها سه تا از پالت‌ها منفجر می‌شود و آتش به پنل‌ها سرایت کرده و کل کارخانه آتش می‌گیرد. حدود 80 میلیون دلار زیان این آتش‌سوزی است. تصمیم گرفتیم این کارخانه را هرچه سریع‌تر از نو بسازیم. تا تکمیل دوباره این کارخانه در عراق، همه محصولات مورد نیاز عراق را از ایران صادر می‌کنیم.

بازار بدون دلار ۴۲۰۰تومانی تنظیم شد

دنیای اقتصاد نوشت: بازار بدون دلار ۴۲۰۰تومانی تنظیم شد. این خبر را عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار، اعلام کرد. به گفته او، با وجود اینکه گوشت از سبد دریافت دلار ارزان خط خورد، قیمت آن در بازار بالاتر نرفت. جالب آنکه گزارش جدید مرکز آمار از قیمت اقلام پرمصرف خوراکی نشان می‌دهد بهای گوشت در دومین ماه سال با افت مواجه شده است درحالی‌که در زمان دریافت ارز ارزان، قیمت گوشت و سایر کالاهایی که دلار ۴۲۰۰تومانی دریافت می‌کردند، روند صعودی داشت. در فروردین‌ماه، تورم ماهانه گوشت گاو بیش از هشت درصد بود که در دومین ماه سال این نرخ منفی شد. به گفته قبادی، کنار گذاشتن دلار 4200تومانی برخی کالاها به‌دلیل شرایط ویژه اقتصادی بود.

فساد چند صد میلیاردتومانی در صندوق بازنشستگی

خبرگزاری فارس نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: چند صد میلیارد تومان فساد تاکنون در این صندوق شناسایی شده است. میعاد صالحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پس از آنکه اعلام کردیم قصد خروج از بنگاهداری زیان‌ده و ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پرسود را داریم، عده‌ای این‌طور وانمود کردند که انگار ما خدای‌ناکرده قصد چوب حراج زدن به سرمایه‌های بازنشستگان را داریم. این افراد زمانی که با سوء‌مدیریت‌ها و فسادها، صدها میلیارد زیان به اموال بازنشستگان وارد شد کجا بودند؟ احتمالاً بین قطع دست مدیران فاسد از صندوق بازنشستگی که چند صد میلیارد تومان فساد آنها را تاکنون شناسایی کرده‌ام و فعالیت‌های اخیر برخی که خود را بدون هیچ استنادی، نماینده بازنشستگان می‌دانند ارتباطی وجود ندارد؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها