شناسه خبر : 30948 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

محکومیت هدایتی به شلاق و 20 سال حبس

ایسنا نوشت: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، احکام صادره برای چند محکوم دادگاه‌های ویژه اقتصادی را اعلام کرد: با رای صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی، حسین هدایتی (از متهمان بانک سرمایه) به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل نامشروع به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری در خدمات دولتی و رد مال معادل ۴۸۸ میلیارد تومان به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد. متهم دیگر مهدی موسوی‌نژاد به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۵ سال حبس و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد 93 میلیارد تومان در حق بانک سرمایه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

فروش نفت ایران ادامه دارد

ایران نوشت: همزمان با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین، منابع رسانه‌ای از تداوم صدور و فروش نفت ایران به سایر کشورهای خریدار خبر می‌دهند. خبرگزاری رویترز طی گزارشی تاییدشده نوشت: «نفتکشی حاوی نفت خام ایران به مقصد خود در یک بندر چینی رسید و محموله ۱۳۰ هزارتنی خود را در تانکرهای ذخیره تخلیه کرد.» برخی منابع خبری معتقدند انتشار این مطلب رویترز همزمان با سفر «ظریف» در راستای افزایش فشار تحریمی بر ایران است. رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی می‌گوید: در بحرانی‌ترین شرایط تحریم هیچ‌وقت صادرات نفت ایران صفر نشده است. ایران با مشتریان سنتی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان و ترکیه قراردادهای بلندمدت فروش نفت داشته که ادامه دارد.

ناگهان ۶۵۰۰ صادرکننده ایجاد شد

خبرآنلاین به نقل از محسن جلال‌پور، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران، نوشت: ما کلاً در طول ۴۰، ۵۰ سال گذشته هشت هزار صادرکننده داشتیم، اما در طول یک‌سال ۹۷ با تصمیم اشتباه شش هزار و ۵۰۰ صادرکننده به وجود آمد. از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ صادرکننده افراد هستند و حدود هزار و ۹۰۰ صادرکننده حقوقی هستند. این گروه 2 /5 میلیارد دلار صادرات را انجام دادند که آثاری از آنها در کشور نیست. این گروه همان‌هایی هستند که پیش‌بینی می‌کردیم از کارت دیگران برای ارسال کالا استفاده می‌کنند و تعهدی به بازگشت ارز هم ندارند. در حوزه ارز یک تصمیم غلط گرفتیم و این تصمیم اشتباه منجر به این شده که برخی از کارت‌های دیگران استفاده کنند.

سرنوشت نامعلوم گوشی‌های توقیفی

شهروند نوشت: یک‌چهارم گوشی‌های وارداتی سال ۹۷ در گمرک معطل ماند که اگر ارزش این حجم از گوشی‌ها را برآورد کنیم، چیزی حدود ۸۵ میلیون دلار است. چیزی حدود یک‌چهارم بازار موبایل سال ۹۷ در گمرک معطل مانده است. ۶۰۰ هزار گوشی توقیفی که ماجرایش حدود یک‌سال است که تمامی ندارد. کافی است یک سرچ ساده در گوگل انجام دهید، تا با تاریخ‌های متعددی مواجه شوید که برای عرضه این گوشی‌ها گفته‌اند، حتی ایرنا در شهریورماه سال ۹۷ خبری منتشر کرده که وزیر ارتباطات گفته است گوشی‌ها در حال تزریق به بازار هستند! اما هیچ‌کس از سرنوشت این ۶۰۰ هزار گوشی خبر ندارد. محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت هم می‌گوید از سرنوشت این گوشی‌ها بی‌اطلاع است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها