شناسه خبر : 30700 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دعوت به اتحاد

مقام معظم رهبری: به خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک مقابل هم قرار نگیرید

دعوت به اتحاد

رهبر انقلاب اسلامی در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور گفتند: در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت باید آرایش مناسب بگیرد و همه مسوولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه‌ای مشغول کارند با احساس مسوولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حفظ وحدت را به ویژه در شرایط فعلی، بسیار لازم خواندند و تاکید کردند: همه مراقب باشند به خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک مقابل هم قرار نگیرند چراکه اقتدار ملت در گرو اتحاد آحاد مردم، گروه‌های اجتماعی، اقوام مختلف و وحدت متقابل مسوولان و مردم است.

ایشان افزودند: محمدرضا پهلوی را انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها روی کار آوردند و او هم در مقابل، کشور را به خدمت آنها درآورد اما انقلاب، ایران عزیز را از زیر پای این انسان‌های حقیر و پست و ظالم بیرون ‌کشید. حالا اگر کسی این روحیه انقلابی را تضعیف کند، آیا خدا او را می‌بخشد؟

ایشان در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش ‌و پرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود. غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کروات‌زده‌ ظاهرسازی شود که به راحتی آدم می‌کشند و به آدمکش‌ها کمک می‌کنند.

توصیه دیگر رهبر انقلاب به مسوولان آموزش و پرورش، فکر و تصمیم دقیق کارشناسی درباره کنکور بود. ایشان گفتند: دانشگاه‌ها می‌گویند در سال‌های اخیر صندلی خالی هم داشته‌اند، لازم است کارشناسان با بررسی عمیق درباره «بودن یا نبودن کنکور، ادامه آن به شکل فعلی یا تغییر آن»، تصمیم‌گیری کنند و مسوولان مربوط این تصمیمات را اجرا کنند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها