شناسه خبر : 30631 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

خبرآنلاین: در حالی که بازار مسکن و خودرو در ایران هنوز از خواب کشدار بهاری بیدار نشده‌اند، بورس تهران با بازدهی 14درصدی پرچمدار بالاترین بازدهی سرمایه‌گذاری در فروردین‌ماه شد.

ایرنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز تاسف از واریز نشدن ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق فروردین‌ماه در برخی سازمان‌های دولتی، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا پایان این هفته مبلغ یادشده را به حساب کارکنان واریز کنند.

ایرنا: جدی‌ترین اقدام برای مدیریت تورم و کنترل نرخ سود بانکی، عملیات بازار باز است که هفته گذشته به تصویب «شورای پول و اعتبار» رسید و قرار است توسط بانک مرکزی اجرا شود.

مهر: سود سهام عدالت سال مالی ۹۶ طی هفته جاری به حساب دو میلیون نفر دیگر واریز می‌شود و به این ترتیب تنها سود مربوط به ۱۰ میلیون نفر از کارکنان و بازنشستگان باقی می‌ماند که آن هم طی دو ماه واریز می‌شود.

تسنیم: وزیر نیرو در خصوص پیشنهاد ادغام وزارت نفت و نیرو گفت: ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو به تنهایی نمی‌تواند راهگشا و راه‌حل باشد، مگر آنکه در جهت مسائل موجود کشور بازتعریف شود.

ایسنا: احمد توکلی، رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور روحانی برای کمک به دولت در تامین و توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرد.

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مسوولان بانک مرکزی، پیشنهاد کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌ها به منطور افزایش قدرت تسهیلات‌دهی آنها را مطرح کرد.

مهر: به‌رغم عدم انجام معاملات قیمت خودرو در بازار افزایش یافته و قیمت پراید از مرز روانی ۵۰ میلیون تومان عبور کرد.

دنیای اقتصاد: شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به بازگشت سلاطین با تشکیل وزارت بازرگانی هشدار دادند.

فارس: بر اساس آمارهای بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله‌شده در اسفندماه ۱۳۹۷، در ماه مذکور، در کـل کشـور بـالغ بـر 6 /7 میلیـون فقـره چـک بـه ارزشـی بـالغ بـر ۱۰۳ هزار میلیارد تومان مبادله شد کـه نسـبت بـه مـاه قبـل از نظـر تعـداد و مبلـغ (ارزش) بـه ترتیـب 3 /15 درصد و 1 /39 درصد افزایش یافته ‌است.

خبرآنلاین: مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی، برای آن دسته از سیل‌زدگانی که به لحاظ مالی توان احداث واحدهای مسکونی خود را ندارند، مسکن می‌سازد.

ایسنا: در انتخابات جدید اتاق تهران، مسعود خوانساری به‌ عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شد. علا میرمحمدصادقی و محمد اتابک به‌ عنوان نواب رئیس انتخاب و ناصر ریاحی خزانه‌دار شدند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها