شناسه خبر : 30563 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بازگشت سهمیه

زمزمه دونرخی شدن بنزین از جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شنیده ‌شد

بازگشت سهمیه

اولین جلسه سران سه قوه در سال 98 با حضور ابراهیم رئیسی در کسوت رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

اما این جلسه اهمیت دیگری نیز داشت. گویا خروجی مهم این جلسه، تصمیم برای دونرخی کردن بنزین ظرف یک ماه آینده است. این خبری است که خبرگزاری فارس آن را منتشر و اعلام کرده است به موجب تصمیم اعضای این شورا، کمتر از یک ماه دیگر بنزین دونرخی و مجدداً سهمیه‌بندی خواهد شد. قیمت بنزین سهمیه‌بندی افزایش چندانی نخواهد یافت و میزان این افزایش احتمالاً کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود. در عین حال قیمت دوم بنزین نیز فاصله زیادی با قیمت اول نخواهد داشت.

در حالی فارس خبر از سهمیه‌بندی بنزین داده که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته: «در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روی سناریوهای مختلف قیمت بنزین بحث شد، اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.»

از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس از مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین خبر داده و گفته‌اند چنین اقدامی مغایر مصوبات بودجه سال 98 است. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم گفته کمیسیون متبوعش با افزایش قیمت هر یک از حامل‌های انرژی مخالف است و در صورت طرح این موضوع با هرگونه افزایش مخالفت می‌کند! چنین مخالفتی البته مشروط به این است که چنین تصمیمی نیاز به مصوبه مجلس داشته باشد.

در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین موضوع اختصاص منابع لازم برای جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان از جمله استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.