شناسه خبر : 30113 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اهل گفت‌وگوییم

روحانی: اهل گفت‌وگو هستیم اما فشار و تحمیل را نمی‌پذیریم

اهل گفت‌وگوییم

هر مناسبتی برای رئیس‌جمهور فرصتی است که جناح‌ها را به وحدت دعوت کند. جلسه هیات دولت پس از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن هم همین بود. حسن روحانی در این جلسه گفت امیدوارم از امروز به بعد شاهد وحدت و اتحاد بیشتر نسبت به یکدیگر، جناح‌ها و گروه‌های مختلف باشیم؛ همه باید احساس کنیم که ما در یک شرایط جنگ هستیم. در شرایط جنگ اگر گروهی بخواهد بیرون میدان بایستد و به آنهایی که در صف مقدم هستند، طعنه بزند، این برخلاف مروت و وظیفه ملی و شرعی است.

او گفت امروز دولت در خط مقدم این مبارزه است. وزارتخانه‌های خارجه، اقتصاد، جهاد کشاورزی، صمت و نفت و بانک مرکزی و همه دولت در خط مقدم مبارزه‌اند.

روحانی تاکید کرد امروز نیز دشمن یک جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی بر ملت ما تحمیل کرده است. این ملت بار دیگر برای عزت، استقلال و حیثیت خود می‌ایستد و حاضر نیست در برابر دشمن، تسلیم شود چراکه تسلیم در برابر دشمن پایان ندارد. اگر ملت ما در برابر آمریکا تسلیم شد، دیگر تا آخر باید تسلیم شویم یعنی باید کشور، عزت، استقلال و هویت‌مان را واگذار کنیم.

روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بایستیم باید از اول بایستیم و بی‌تردید مردم ما در برابر تعدی، تجاوز و تحمیل دشمنان، ایستادگی می‌کنند. رئیس‌جمهور افزود: البته اگر کسی در یک موضوع خاصی با ما حرف و گفت‌وگو داشت، در صورتی که حرمت کشور و قانون و مقررات بین‌المللی را محترم بشمارد، ما همیشه اهل گفت‌وگو، کلام، منطق و جدال احسن به تعبیر قرآن مجید هستیم اما حاضر به پذیرش تحمیل، زور و فشار و زیرپا گذاشتن حقوق ملی خود نیستیم. او گفت: دشمنان طی یک‌سال گذشته به‌طور مداوم تلاش کردند مردم را نگران، پریشان و مایوس کنند. البته فشارهایی را به مردم ما وارد کردند و این طبیعی است وقتی جنگی بر مردم ما تحمیل می‌شود، آن جنگ خود به خود مجروح دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها