شناسه خبر : 30034 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دعوت برای بازسازی

جهانگیری: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار این کشور خواهد بود

دعوت برای بازسازی

دعوت از ایران، برای بازسازی سوریه و افزایش همکاری‌های اقتصادی، محور اصلی سفر معاون اول رئیس‌جمهور به سوریه بود. هفته گذشته، اسحاق جهانگیری در راس هیاتی با حضور فعالان بخش خصوصی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا به سوریه سفر کرده و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کردند. در این دیدار جهانگیری با بیان اینکه جنگ در سوریه، جنگ علیه دولت و ملت سوریه نبود، بلکه جنگ علیه امنیت منطقه و محور مقاومت بود، اظهار کرد: البته با تدبیر و حکمت دولت و ملت سوریه و پشتیبانی و حمایت دوستان این کشور با شکست مواجه شد. وی نشست «آستانه» میان کشورهای مختلف و نیز همکاری تهران، آنکارا و مسکو را برای پایان منازعه در سوریه راهگشا توصیف کرد و با اشاره به حضور هیات بلندپایه ایرانی در دمشق گفت: حضور این هیات در مقطع زمانی کنونی حاوی این پیام است که جنگ سوریه رو به پایان است و زمان بازسازی این کشور فرا رسیده است. جهانگیری برگزاری همایش میان تجار دو کشور به همت اتاق‌های بازرگانی را زمینه‌ساز حضور بیشتر بخش خصوصی ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیشتر سه کشور ایران، عراق و سوریه در عرصه‌های مختلف اقتصادی شد.

رئیس‌جمهوری سوریه نیز در این دیدار گفت: پس از آزادسازی کامل سوریه، بازسازی این کشور مهم‌ترین اولویت دولت است و ما خواهان حضور و همکاری بیشتر شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

در این سفر، نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور به ریاست جهانگیری و عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه، در کاخ نخست‌وزیری برگزار شد. جهانگیری در این نشست هم تاکید کرد ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود. جهانگیری، ضمن اطمینان به فعالان اقتصادی که دو دولت برای حل مسائل و انجام توافق‌ها اراده جدی دارند، از آمادگی ایران برای ساخت نیروگاه، بازسازی زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ریلی سوریه و آمادگی ایران برای همکاری‌های آموزشی و فنی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز سوریه خبر داد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها