شناسه خبر : 29958 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شفافیت اقتصادی

لاریجانی: اعلام دریافتی مدیران باعث ایجاد آرامش در جامعه می‌شود

سال 98، قطعاً سال سخت بودجه است. همین سبب شد که بودجه پس از تقدیم به مجلس بازگردانده شود و اصلاحاتی به دستور مقام معظم رهبری روی آن اعمال شود. حالا رئیس مجلس هم با اعضای کمیسیون تلفیق دیداری داشته و در آن دیدار تاکید کرده بودجه سخت سال آتی، کار بسیاری را می‌طلبد. اقداماتی مانند مخابره پیام‌های امیدبخش به مردم.

شفافیت اقتصادی

سال 98، قطعاً سال سخت بودجه است. همین سبب شد که بودجه پس از تقدیم به مجلس بازگردانده شود و اصلاحاتی به دستور مقام معظم رهبری روی آن اعمال شود. حالا رئیس مجلس هم با اعضای کمیسیون تلفیق دیداری داشته و در آن دیدار تاکید کرده بودجه سخت سال آتی، کار بسیاری را می‌طلبد. اقداماتی مانند مخابره پیام‌های امیدبخش به مردم. مانند پیش‌بینی سقف 5 /1 میلیون‌بشکه‌ای برای صادرات نفت. علی لاریجانی این سیاست را عاقلانه توصیف کرد و گفت: ممکن است برخی اطلاعاتی بدهند و مطالبی منتقل کنند که دشمنان می‌خواهند. اما اینها با واقعیت انطباق ندارد. آمریکایی‌ها می‌خواستند میزان صادرات نفت ما را صفر کنند، اما موفق به این کار نشدند. ما نفت‌مان را می‌فروشیم و با همسایگان هم ارتباطات اقتصادی داریم. او گفت همه مسائل ما مربوط به تحریم نیست و نباید به دست خود شرایط را جور دیگری ترسیم کنیم.

لاریجانی به اصلاحات بودجه هم اشاره کرده اما آنها را اصلاحاتی صوری خوانده و گفته هدف اصلاح ساختاری بودجه، عدم وابستگی بودجه به نفت، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی است. شما باید ساختار بودجه را اصلاح کنید.

بودجه سال آینده بودجه معیشت است و دغدغه دولت آن است که سال دشوار را بگذراند. اما لاریجانی تاکید کرده باید اشتغال‌زایی را در دستور کار بودجه قرار داد. مانند توجه به بخش مسکن که می‌تواند با سرعت به مساله اشتغال کمک کند و اگر درست انجام شود صنایع زیادی رونق خواهند گرفت. یا توجه ویژه به بخش گردشگری و پرداخت تسهیلات ویژه به این بخش.

بخش دیگری از تاکید این جلسه بر شفاف‌سازی و کاهش فساد بود. لاریجانی تاکید کرد ضرورت اعلام دریافتی مدیران روی سایت در قانون برنامه پیش‌بینی شده و دولت هم اقداماتی را شروع کرده، اما کامل نیست لذا باید برای تکمیل این اقدام تلاش‌هایی صورت گیرد، زیرا این امر باعث ایجاد آرامش می‌شود و جلوی سوء‌استفاده را خواهد گرفت.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها