شناسه خبر : 29812 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چراغ سبز به دولت

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد

چراغ سبز به دولت

خروجی اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در این مجمع بود. لایحه‌ای که مدت‌هاست در مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص در حال بررسی است و حالا این مجمع آن را تایید کرد.

اولین جلسه مجمع پس از فوت هاشمی‌شاهرودی، با قرائت حکم مقام معظم رهبری برای آیت‌الله آملی‌لاریجانی توسط حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبری آغاز شد. آملی‌لاریجانی در این جلسه گفت: دشمن باید احساس کند همه ارکان و قوا متحد هستند و در مسیر خدمت به مردم و رفع معضلات کشور با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند. وی همچنین با بیان اینکه تنافی و تعارضی بین مجمع و شورای نگهبان نیست، گفت: بعضاً برخی فقهای شورای نگهبان در مجمع حضور پیدا می‌کنند، در مقام تشخیص مصلحت، رای و نظری غیر از آنچه در شورای نگهبان مطرح کرده‌اند، ارائه می‌دهند. لذا تعبیر تعارض که در متن آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده، دقیق نیست و در واقع مجمع از حیث مصلحت نظر می‌دهد و این هیچ تنافی با وظیفه شورای نگهبان ندارد و به لحاظ نتیجه، نظر مجمع حاکم است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت افزود: در حال حاضر با مسائلی مواجه هستیم که در متن جامعه و برای مردم پیش می‌آید که از جهاتی به مصلحت باید رجوع کرد، این کار برای مردم و در خدمت مصالح عمومی ملت است، بخشی از این مصالح را مجلس شورای اسلامی ملاحظه می‌کند و بر حسب آن تقنین می‌کند و بخش دیگر به صورت انطباق با سیاست‌های کلی نظام، در مجمع به لحاظ نظارتی که از سوی رهبری به مجمع تشخیص نظام واگذار کرده‌اند باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به محضر ایشان تقدیم شود که آن هم مسیر مهم و خاصی دارد که باید ا‌ن‌شاءالله بر حسب نظر مقام معظم رهبری به صورت عالمانه و مجدانه پیگیری شود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها