شناسه خبر : 29734 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جدایی از دولت

وزیر بهداشت از سمت خود استعفا داد

جدایی از دولت

پس از عباس آخوندی، حالا خبر رسیده که حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت هم از دولت دوازدهم جدا شده و استعفا داده است. دلیل اولیه استعفای او کاهش بودجه سلامت در لایحه بودجه ۹۸ عنوان شد. ماجرایی که کمی بعد توسط یکی از معاونان قاضی‌زاده رد و مشخص شد احتمالاً اختلافات دیگری میان او و دولت دوازدهم وجود دارد. گمانه‌ای که لحن تند رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به آن قوت بخشید.

تصاویر منتشرشده از چهارشنبه پنجم دی‌ماه هیات دولت نشان می‌دهد وزیر بهداشت در این جلسه و جلسات بعد حاضر نبوده. برخی منابع خبری هم می‌گویند او استعفایش را پنجم دی‌ماه به رئیس‌جمهور داده اما او هنوز با آن موافقت نکرده. اگرچه ماجرای استعفای قاضی‌زاده‌هاشمی ابتدا تکذیب شد. اما کمی بعد معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت اعلام کرد موضوع استعفای قاضی‌زاده‌هاشمی صحت دارد اما دلیل استعفا فقط به موضوع بودجه سلامت مربوط نیست بلکه اختلاف‌نظراتی وجود دارد. محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی هم خبر این استعفا را تایید کرد اما از مخالفت روحانی با این ماجرا خبر داد و گفت تلاش می‌شود با صحبت این مشکل حل شود.

اما اظهارات محمدباقر نوبخت و لحن تند او مقابل رسانه‌ها به گونه‌ای بود که احتمال حل مشکل کمی بعید به نظر می‌رسد. او گفت: عده‌ای از نظر سیاسی به دنبال آن نروند که بگویند علت ناراحتی وزیری آن است که مقداری که پول می‌خواهد را به او نداده‌ایم. چراکه ما آنقدر پول نداریم که به او بدهیم. اینکه ما مشکلاتی را که باید از طریق اصلاح برطرف کنیم به گردن دیگری بیندازیم کار صحیحی نیست. من هم می‌توانم در جمع بازنشستگان حاضر شوم و دستمالی هم از جیبم در بیاورم و اشک گوشه چشمم را پاک کنم. او به سابقه اختلاف قاضی‌زاده و ربیعی هم اشاره کرد و گفت: یک مدتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر ربیعی زحمتکش مورد خطاب بود. اصلاً آن سازمان بیمه سلامت هم کنده شد و به وزارت بهداشت برده شد. اگر می‌خواهید سازمان برنامه و بودجه را هم بکنیم و ببریم آنجا بگذاریم؟ می‌خواهید ما هم مستعفی شویم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها