شناسه خبر : 29733 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اقتصادی)

امتناع صداوسیما از ثبت حقوق کارکنان

ایرنا به نقل از سازمان اداری و استخدامی نوشت: ۲۵۲ دستگاه زیرمجموعه‌های تابعه دولت (قوه مجریه)، ستاد و نمایندگان مجلس، تعدادی از ادارات کل دادگستری استان‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی، اطلاعات خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند. اما هنوز صداوسیما، دیوان محاسبات، برخی بخش‌های زیرمجموعه قوه قضائیه و دستگاه‌های خارج از قوای سه‌گانه اقدامی برای وارد کردن اطلاعات کارکنان خود در سامانه حقوق و مزایا انجام نداده‌اند. پیگیری برای ثبت اطلاعات سایر دستگاه‌ها ادامه دارد و به محض اینکه اطلاعات از سوی همه دستگاه‌ها دریافت شود، امکان دسترسی عمومی برای مشاهده اقلام مربوط به حقوق و مزایای مندرج در سامانه عملیاتی خواهد شد.

آمارهای متضاد با سیاست دولت

دنیای اقتصاد به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: مطالعات نشان می‌دهد ۵۳ درصد از خانوارهای فقیر، دارای سرپرست شاغل هستند اما اشتغال ناقص و درآمد کم آنها را به خانوارهای فقیر تبدیل کرده. همچنین ۶۱ درصد سرپرستان خانوارهای فقیر شاغل، در بخش خصوصی فعالیت دارند. در مقابل خانوارهای فقیر با سرپرست شاغل در بخش عمومی، تنها 5 /3 درصد خانوارهای فقیر شاغل را شامل می‌شوند. این آمار در تضاد کامل با غالب سیاست‌های حمایتی است که کارکنان دولت را در صف اول دریافت یارانه و حمایت‌های خود قرار می‌دهد. همچنین این گزارش نشان می‌دهد صرف داشتن شغل تضمین‌کننده رفاه نیست و این برخلاف عمده سیاست‌های دولت است که تمرکز غالب آنها بر اشتغال‌زایی صرف است.

کاهش باران در زمستان

ایران به نقل از پژوهشکده اقلیم‌شناسی نوشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها از میزان بارش‌ها در سه ماه زمستان چندان نمی‌توان به ادامه بارش‌ها و بهبود شرایط منابع آبی کشور در زمستان و عبور بدون دغدغه از تابستان سال 98 امیدوار بود. به این ترتیب که برخلاف بارش‌های مناسب و گاهی سیل‌آسا در دو ماه ابتدایی فصل پاییز، وضعیت بارش در فصل زمستان در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود و به نظر می‌رسد بیشترین کاهش در اسفندماه رخ دهد. از این‌رو شاید برای کشوری که بیش از یک دهه دچار خشکسالی شدید و مداوم بوده و ذخایر آب‌های زیرزمینی خود را پیش‌خور کرده است، 90 روز بارش مطلوب چندان موثر نباشد.

اداره تهران با مالیات

خبرآنلاین نوشت: برآوردهای صورت‌گرفته در جدیدترین گزارش منتشرشده در خصوص وضعیت درآمدی استان تهران نشان می‌دهد مالیات مهم‌ترین منبع درآمدی این استان است. در هشت‌ماهه ابتدایی سال جاری پایتخت حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی داشته که ۹۳ درصد آن را مالیات‌ها تشکیل داده. از فروردین تا پایان آبان سال جاری تهرانی‌ها ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند و تنها ۷۵۰ میلیارد تومان از دیگر بخش‌ها درآمد برای شهر به دست آمده است. در سال جاری میزان درآمدهای تهران 5 /12 درصد رشد داشته. مالیات‌های مستقیم سهم بیشتری در جذب درآمدهای شهر داشتند و تهرانی‌ها در طول این مدت حدود 5 /13 هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم پرداخت کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها