شناسه خبر : 29732 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: تازه‌ترین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز امسال با 6 /0 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 5 /40 درصد و نرخ بیکاری به 7 /11 درصد رسید.

شانا: معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در پایان هفته، ظرفیت تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

مهر: بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در آذرماه امسال، 2 /71 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با اشاره به افزایش قیمت این محصولات اظهار داشت: مردم پول آنچنانی برای خرید لوازم‌خانگی گران در این شرایط ندارند و ادامه روند با این شرایط منجر به تعطیلی بخش تولید و بیکاری کارگران می‌شود.

تسنیم: همایون حائری، معاون وزیر نیرو گفت: باید کاری کنیم که سوبسیدهای داده‌شده به انرژی جمع شده و به کسانی تعلق گیرد که در مصرف انرژی با توجه به قیمت پایین آن در کشور ما صرفه‌جویی می‌کنند.

مهر: رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری در شورای رقابت تهیه و برای رئیس‌جمهور و شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال شد.

شادا: فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی، عباس عرب‌مازار را به ‌عنوان مشاور وزیر در امور اقتصادی منصوب کرد.

ایلنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد بیش از یک‌چهارم از مصارف عمومی بودجه، خرج امور رفاه اجتماعی خواهد شد. یعنی 110 هزار میلیارد تومان از 407 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی.

ایرنا: رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده خاوری، مدیرعامل اسبق و متواری بانک ملی که در پرونده موسوم به فساد سه هزارمیلیاردی به ۳۰ سال حبس قطعی محکوم‌شده در مقام اجرای حکم تا زمان دسترسی به او مفتوح می‌ماند.

دنیای اقتصاد: بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در هفت ماه منتهی به مهر امسال، ارزش صادرات در گروه صنعت (متشکل از بخش صنعت، پتروشیمی و گاز مایع) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

ایسنا: رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ ارز گفت: همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی‌مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به‌طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها