شناسه خبر : 29616 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر ترکیه و لبنان، اکثر کشورهای اروپایی از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.

ایسنا: سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل‌مدافع باقری‌درمنی -از محکومان پرونده‌های اقتصادی که اخیراً خبر تایید حکم اعدامش از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد- می‌گوید درخواست اعاده دادرسی پرونده موکلش، از طریق پست به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که سازوکار مالی اروپا برای حفظ برجام به تبادل کالاهای خاصی محدود نمی‌شود و مجموعه‌ای از مبادلات و همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و حتی سرمایه‌گذاری را دربر می‌گیرد.

مهر: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار دستور کاری برای تغییر نرخ سود تعیین نکرده است، گفت: بانک‌های دولتی موافق کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی هستند.

الف: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ماجرای ارز و دستگیری احمد عراقچی گفت: ما آقای (احمد) عراقچی و مدیران کل او را دستگیر کردیم. مسوول حراست بانک مرکزی را که نیروی وزارت اطلاعات است، دستگیر کرده‌ایم و فشارهای زیادی هم تحمل می‌کنیم. اگر نگوییم این سیاست جرم نیست، اما نحوه کار قطعاً جرم است.

ایسنا: بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: هند پس از توافق با ایران در خصوص مکانیسم پرداخت پول خرید نفت، پول واردات نفت از ایران را در حساب امانی پنج بانک ایرانی در بانک دولتی UCO واریز خواهد کرد.

فارس: طرح استیضاح «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی با ۴۴ امضا اعلام وصول شد.

مهر: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در آبان‌ماه امسال در مقایسه با آبان سال گذشته با کاهش 4 /57درصدی همراه بوده است.

ایلنا: سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مشروع کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی توسط شرکت‌های این کشور با استفاده از یک کانال مستقل برای پرداخت به ایران است.

میزان: عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین اظهار کرد: پلیس گزارش مبسوطی از شناسایی اموال مظلومین ارائه کرده که حداقل ۱۷ ملک و تعدادی خودروهای گران‌قیمت از جمله یک دستگاه BMW ۲۰۱۸ که در یک برج مسکونی مخفی شده بود و همچنین املاکی در کیش شناسایی شده است.

ایسنا: محمد شکرچی‌زا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان کشور اظهار کرد: فلات ایران از لحاظ تکتونیکی ناآرام شده است و با فوجی از زلزله‌ها مواجه هستیم.

دراین پرونده بخوانید ...