شناسه خبر : 28449 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

روز جنگ

رئیس‌جمهوری در عسلویه از جنگ اقتصادی در برابر ملت ایران سخن گفت

حسن روحانی 13 شهریورماه در جریان سفر به عسلویه، طرح متانول پتروشیمی مرجان، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در استان بوشهر افتتاح کرد. روحانی در مراسم افتتاح این سه طرح گفت: اجرای این طرح‌ها گامی در مسیر اشتغال‌آفرینی برای جوانان، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و ارزآوری بیشتر برای کشور و مایه افتخار ماست.

روز جنگ

حسن روحانی 13 شهریورماه در جریان سفر به عسلویه، طرح متانول پتروشیمی مرجان، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در استان بوشهر افتتاح کرد. روحانی در مراسم افتتاح این سه طرح گفت: اجرای این طرح‌ها گامی در مسیر اشتغال‌آفرینی برای جوانان، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و ارزآوری بیشتر برای کشور و مایه افتخار ماست. برخی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد در دوران تحریم شروع و امروز هم، در دوره‌ای که دشمن در فکر تحریم‌های جدید و اجرای تحریم‌های جدید است، افتتاح شده و پروژه‌هایی نیز همزمان امضا شد که آغاز می‌شود. او اظهار کرد: دشمن فقط زمانی موفق می‌شود که امید و حرکت ما متوقف شود. اگر حرکت و تلاش ما ادامه پیدا کند، حتماً دشمن ناموفق خواهد بود. امروز مردم با مشکلات جدیدی مواجه هستند و همه ما در زندگی این را لمس می‌کنیم، پس دشمن می‌تواند برای ما مشکل درست کند اما دشمن قادر نیست به اهدافش برسد و این برای ما مثل روز روشن است. او گفت: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می‌کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: امروز سه واحد مهم به بهره‌برداری رسیده است. واحد پتروشیمی مرجان که یک‌میلیون و 650 هزار تن را به عنوان محصول دارد، فاز سوم یک واحد پتروشیمی مهم به نام پردیس که مجموعه محصولاتش بیش از یک‌میلیون و 700 هزار است و نیروگاه دماوند که 650 مگاوات برق تولید می‌کند که می‌تواند تامین‌کننده خدمات جانبی واحدهای مختلف پتروشیمی باشد. او با اشاره به تاثیر این طرح‌ها بر افزایش اشتغال در کشور گفت: در مسیر اشتغال و تولید حرکت می‌کنیم و میلیاردها دلار برای تولید به منظور تامین نیاز داخل و صادرات سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و ان‌شاءالله سود میلیاردها دلاری در سال‌های آینده پیش ‌روی ملت ایران است. رئیس‌جمهوری اعلام کرد: امروز روز جنگ اقتصادی و روانی در برابر ملت ایران است و در صف مقدم این جنگ، بخش‌هایی هستند که بار اقتصاد را بر دوش دارند که از مهم‌ترین آنها صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است. روحانی بر اهمیت توجه به مسائل زیست‌محیطی در استان بوشهر، منطقه عسلویه، دیر، کنگان و سایر نقاط و نیز بهره‌مندی اقتصادی مردم منطقه از فرصت‌های شغلی موجود تاکید کرد و گفت: بیشترین فرصت‌های شغلی باید در اختیار مردم منطقه باشد. مردم بومی باید بتوانند از این تحول اقتصادی در زندگی خودشان سود ببرند. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها