شناسه خبر : 27875 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سکاندار جدید

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی شد

تغییر در تیم اقتصادی دولت آغاز شد. ولی‌الله سیف از بانک مرکزی رفت و عبدالناصر همتی جای او نشست.

سکاندار جدید

تغییر در تیم اقتصادی دولت آغاز شد. ولی‌الله سیف از بانک مرکزی رفت و عبدالناصر همتی جای او نشست. انتظار می‌رفت تغییرات بیش از این باشد و در کنار تغییر سیاستگذار پولی و ارزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم تغییر کند. اما رئیس سازمان برنامه و بودجه صراحتاً عنوان کرد در سمت خود ماندنی است. خبری که شاید به این معنا باشد که تغییرات خود‌خواسته دولت از رئیس‌کل بانک مرکزی آغاز شده و به همین مورد هم ختم خواهد شد. شاید ادامه تغییرات از مجلس کلید بخورد. مانند طرح استیضاحی که مدت‌هاست در خصوص وزیر اقتصاد مطرح است.

شاید هم دولت گمان برده تنها مشکل موجود اقتصاد، سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی است و انتظار دارد با تغییر این گزینه، حال اقتصاد خوب شود. شاهد این مدعا سخنان محمدباقر نوبخت است که گفته «عده‌ای موضوع بهبود بازار ارز را با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانستند اما واقعیت این است که موضوع ارز با سازمان برنامه و بودجه ارتباطی ندارد.»

حال مشکل از هر کجا که باشد، فعلاً عبدالناصر همتی به بانک مرکزی رفته. مدیری 61 ساله که پیش از این دو سال مدیرعامل بیمه مرکزی ایران بود و مدیریت بر بانک‌های ملی و سینا و ریاست شورای هماهنگی بانک‌ها را هم در کارنامه کاری خود دارد.

همین دو ماه قبل بود که همتی به‌عنوان سفیر ایران در چین مشخص شد و هنوز دو ماه از دریافت حکمش نگذشته از پکن به خیابان میرداماد بازگشت تا مدیریت نهاد ارزی و پولی را بر عهده بگیرد. آن هم درست در روزهایی که همه اخبار اقتصادی حول محور ارز و سیاست‌های پولی و بانکی می‌گردد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها