شناسه خبر : 27427 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رشد نسبی

گزارش جدید سطح کیفی خودروهای پرتیراژ داخلی چه می‌گوید؟

خرداد 97 با ادامه روند ورود خودروهای تک‌ ستاره به بازه خودروهای دو ستاره پایان یافت. بررسی گزارش کیفی خودروهای تولید داخل در اردیبهشت‌ماه 97 نشان می‌دهد صنایع خودروسازی ایران در حالی در دومین ماه از سال 97 بیش از 96 هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که عمده تیراژ واحدهای داخلی به مونتاژ محصولاتی با کیفیت یک و دو ستاره مربوط می‌شود.

خرداد 97 با ادامه روند ورود خودروهای تک‌ ستاره به بازه خودروهای دو ستاره پایان یافت. بررسی گزارش کیفی خودروهای تولید داخل در اردیبهشت‌ماه 97 نشان می‌دهد صنایع خودروسازی ایران در حالی در دومین ماه از سال 97 بیش از 96 هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که عمده تیراژ واحدهای داخلی به مونتاژ محصولاتی با کیفیت یک و دو ستاره مربوط می‌شود. مرور گزارش اردیبهشت‌ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران حاکی از این مورد است که از بین حدود 80 مدل خودرو سواری و تجاری تولید داخل، تنها 44 مدل خودرو در گروه سبک و 9 مدل در گروه سنگین تحت ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند و عمده آنها به لحاظ کیفی هیچ تغییر ملموسی نداشته‌اند. بررسی بیشتر گزارش اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد 99 درصد از حجم تولیدات صنایع داخلی خودروسازی به محصولات سبک و سواری مربوط است که این موضوع سهم پایین تولید محصولات سنگین و تجاری را به مدیران صنعت خودروسازی یادآوری می‌کند.

اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه در ادامه پایش خود از سطح کیفیت محصولات تولید داخل، به یکی دیگر از خودروهای قدیمی نمره دو ستاره را اعطا کرد تا تعداد محصولات سواری تک ‌ستاره کشور به کمترین میزان خود از زمان انتشار این گزارش ماهانه برسد. پراید 131 جدیدترین خودرویی است که موفق شده نمره دو ستاره را با یک پله جهش به دست آورد.

در تازه‌ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اما 10 مدل خودرو سواری پژو 2008، سوزوکی گرندویتارا، هیوندای آی‌20، رنو ساندرو، تندرپلاس، تندر پارس، پژو 207، بسترن بی 30، مزدا 3 و کیا سراتو با قرارگرفتن در رتبه چهار ستاره باکیفیت‌ترین تولیدات صنعت خودرو ایران به شمار می‌روند. در عین حال در این ماه خودروهایی نظیر چانگان سی اس 35، هایما اس 7 اتوماتیک، دنا پلاس، پژو 206، تندر 90، برلیانس 330 اچ، چری تیگو 5، چری آریزو 5 و جک اس 5 در کنار تعدادی دیگر از خودروهای مونتاژی موفق به کسب نمره سه ستاره شدند.

دنا، ساینا، تیبا، پژو پارس، تیبا 2، مزدا وانت، پراید 131، سمند سورن، پژو 405 و دانگ فنگ اچ 30 کراس هم از جمله مهم‌ترین خودروهای دو ستاره تولید داخلی به شمار می‌روند. همچنین خودروهای پراید 111، وانت نیسان، وانت آریسان و وانت مزدا تک‌کابین هم در انتهای جدول قرار داشته و تنها یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها