شناسه خبر : 26818 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

احیای امید

جهانگیری: عده‌ای شرایط و آینده کشور را بحرانی جلوه می‌دهند

«گفت‌وگو» به ترجیع‌بند سخنان اسحاق جهانگیری تبدیل شده است. در هر فرصتی همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کند. چراکه معتقد است کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت‌وگو نیاز دارد.

احیای امید

«گفت‌وگو» به ترجیع‌بند سخنان اسحاق جهانگیری تبدیل شده است. در هر فرصتی همه را به گفت‌وگو دعوت می‌کند. چراکه معتقد است کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای حل چالش‌ها به گفت‌وگو نیاز دارد. این نکته را معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم دوسالانه اقتصاد کشاورزی کشور که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شده بود، عنوان کرد و گفت: باید با گفت‌وگو افق‌های تازه‌ای در مسائل آنی و روزمره و آتی و بلندمدت بازکنیم. او می‌گوید کشورها تلاش دارند مشکلات بزرگ خود را کوچک کنند، اما در کشور ما برخی به خاطر رقابت سیاسی سعی می‌کنند مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند. عده‌ای شرایط و آینده کشور را بحرانی جلوه می‌دهند. اما کشور بیش از آنکه با مشکلات روبه‌رو باشد، با بزرگ‌نمایی مشکلات روبه‌روست. از همین روست که او می‌گوید گفت‌وگو راه‌حل مشکلات بزرگ کنونی است.

جهانگیری معتقد است مسائل کشور دیگر تک‌بعدی نیست، برخی از مسائل به دلیل طولانی شدن پیچیده و چندوجهی شده است و سیاست در همه وجوه و همه مشکلات رخنه کرده. برای همین است که او می‌گوید برای حل مشکلات باید به فهمی درست از مسائل و تفاهمی مشترک برای حل آن برسیم، در این مسیر حتماً ابعاد سیاسی بیش از بقیه خود را نشان خواهد داد. در بخش اقتصادی نیز ما باید فهرستی از مسائل و مشکلات داشته باشیم، ما در این بخش چالش‌هایی جدی همچون بیکاری، سرمایه‌گذاری، معیشت مردم و... داریم. در حوزه محیط زیست هم امروز ریزگردها و مساله آب به مساله‌ای جدی تبدیل شده است. اما هیچ کدام از این مسائل راه‌حل تک‌بعدی ندارد و برای حل آنها باید گفت‌وگو کرد تا راه‌حلی مورد اتفاق همه بخش‌ها برای آن یافت. سیاست یعنی افق جدیدی پیش‌روی جامعه باز کنیم، با جامعه‌ای مایوس نسبت به آینده نمی‌توان به سمت پیشرفت حرکت کرد.

احیای سرمایه اجتماعی و بازسازی امید همان نکته‌ای است که جهانگیری بر آن تاکید کرده و می‌گوید می‌کوشند به جامعه این موضوع را القا کنند که جامعه دولت ندارد و می‌کوشند وضعیت بی‌دولتی را به مردم القا کنند. آن چیزی که موجب آسیب زدن به یک ملت می‌شود، تخریب و تضعیف سرمایه‌های اجتماعی و امید مردم نسبت به آینده است. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها